פרופ' גבי ברבש, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, מונה היום (שלישי) כשבועיים אחרי הצהרתו של שר הבריאות יולי אדלשטיין על מינוי צפוי של פרויקטור לניהול משבר הקורונה. 

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי התייחס לנושא ואמר בראיון בכאן ב כי "פרופ' ברבש ייכנס לתפקיד ויעסוק רבות בתחום שדורש תשומת לב 24 שעות ביממה. הוא ממש בימים אלו נמצא איתנו, לומד את הנושא, וישתלב בעשייה. אני שמח על כך שנוכל להקדיש תשומת לב רבה, בין מיליון הנושאים שאנחנו עוסקים בהם, לזה".

למה הוא לא מונה רשמית?
"אנחנו עוברים על התחומים שהוא צריך לעסוק בהם, אתמול הוא היה איתנו בדיונים, הוא יתפוס את מקומו ויתחיל לעבוד. תוספת כח כמוהו בהחלט יכולה להכניס זריקת מרץ לנושאים האלו. הוא כבר נמצא איתנו ונכנס לעניינים, והוא יתפוס יותר ויותר את מקומו ויעסוק בכך".

ברבש מונה למנהל בית החולים איכילוב ב-1993 לאחר שתפקד כסגן מנהל המרכז הרפואי שיבא-תל השומר. ב-1996 הוא מונה לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות, אך התפטר ממנו לאחר כשלוש שנים ושב לתפקידו בבית החולים איכילוב בתל אביב. 

ביום שישי האחרון העניק ברבש ראיון מיוחד לניסים משעל ב-103FM, בו התייחס להחלטת הממשלה להטיל הגבלות חדשות. ברבש הביע חשש מכך "שנלך לסגר ארוך בחורף הקרוב". בהתייחס להחלטה לסגור את החופים בסופי השבוע, אמר: "אני לא חושב שצריך לעשות זאת, אין הצדקה לכך".

גדי איזנקוט. לא יקבל את התפקיד. (צילום: אבשלום ששוני)
גדי איזנקוט. לא יקבל את התפקיד. (צילום: אבשלום ששוני)

לאחרונה עלו שמותיהם של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט ואלוף במילואים אמיר אבולעפיה כמועמדים לתפקיד. עוד דווח כי נתניהו הציע את התפקיד למנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, אך האחרון סירב.

שמות נוספים מהמערכת הצבאית נשקלו לתפקיד, בהם זה של רוני נומה, שכיהן בעבר כאלוף פיקוד מרכז, והיה ראש צוות החירום לפיקוח על הסגר בעיר בני ברק במהלך הגל הראשון. במהלך הסגר על בני ברק, פיקד נומה על המטה המיוחד שהוקם בעיר, ופיקח על האוגדות, החיילים והמתנדבים שהגיעו לסייע באכיפת השמירה על ההנחיות, בחלוקת מנות המזון לתושבים וכן ניהל את העברת הנדבקים בנגיף מבתיהם.

בהקשר זה יש לציין כי גם שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה, חה"כ נפתלי בנט, הציע את עצמו לפני מספר שבועות לתפקיד המנהל האחראי למאבק בנגיף. בנט התייחס לסוגייה במספר הזדמנויות וחשף כי לא קיבל על עצמו את האחריות הזו, ואף סיפר כי ראש הממשלה סירב להיפגש ולדון עמו על המשבר, זאת על אף הכרזותיו כי יעשה את התפקיד מהאופוזציה ולא יצטרף לממשלה.