ועדת הקורונה בכנסת קבעה היום (שני) בתום דיון מיוחד, כי הספארי ברמת גן לא ייסגר והוא ימשיך לפעול גם בסופי שבוע בהתאם למגבלות הריחוק החברתי. המבקרים יוכלו לבלות בספארי עד השעה 21:30, ובכך הביקור יתפרס על יותר שעות וגם יאפשר ביקורים בשעות קרירות ונוחות יותר.

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, שהעלה את הדרישה למתן היתר להפעלת הספארי, ציין כי על פי נתוני משרד הבריאות לא היו במקום הידבקויות של מבקרים בקורונה.

"מדובר בערך חינוכי שבכל שנה מבקרים בו מאות אלפי מבקרים. הספארי הוא מקום בילוי שגם כאשר הוא סגור למבקרים, ההוצאות שלו לא נפסקות לעולם. מדובר בהוצאות של מיליונים שכוללים טיפול קבוע בבעלי החיים מזון והתחזוקה של המקום", הוא אמר בפנייתו ליו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא-ביטון, והוסיף: "המקום ייחודי מאוד גם עבור משפחות של אנשים עם צרכים מיוחדים. הביקור לאותן משפחות הינו כלי להקלת הלחץ והחרדה בקרב הילדים שזקוקים להתאווררות ולקשר בלתי אמצעי עם בעלי החיים. ההחלטה לאפשר את פתיחת הספארי, שייחודי לרמת-גן ולישראל כולה, היא החלטה הגיונית, מידתית, שמשדרת עקביות ושקיפות אל מול האזרחים".

בפנייה צוין עוד, כי הסוואנה האפריקנית בספארי, ששטחה משתרע על כאלף דונם, כוללת מסלול נסיעה שבו המשפחות מסיירות ברכבם הפרטי וללא מגע עם מבקרים נוספים. "הסיור הרגלי מתקיים בקפוסלות הכוללות את המשפחה הגרעינית בלבד, המבקרים מחויבים לעטות מסכות על פניהם ולשמור על הריחוק החברתי הנדרש".

עוד הובהר, כי פקחים מטעם עיריית רמת גן מסיירים ברחבי הספארי ודואגים לשמירה על הנהלים.

"אין שום סיבה שהספארי, המכיל בתוכו שטח של כ-2,000 דונם, לא ייפתח למבקרים בהתאם להנחיות התו הסגול. בזמן שהאזרחים נאלצים להצטופף בגנים ובפארקים ציבוריים, הספארי מעניק למבקרים תוכן העשרה תרבותי וחינוכי הפרוס על רוב שעות היום וזאת בכדי למנוע עומס וההתקהלויות בספארי ובסביבתו", אמר סגן ראש עיריית רמת גן ויו"ר הספארי, עו"ד רועי ברזילי.

\

מנכ"ל הספארי, אורן בן יוסף הוסיף: "אנחנו בעיצומה של תקופה מורכבת ולכל החלטה משמעות כבירה שעלולה לגזור את דינם של מקומות רבים. הספארי הוא אתר לאומי, ששייך לכולנו ומטרתו לדאוג לרווחת בעלי החיים ולאפשר למבקרים רבים, מפגש בלתי אמצעי עם חיות הבר וכמה רגעים של הנאה שכל כך נחוצה לנו".