החלטת הממשלה להגביל התקהלויות במסעדות ולהתיר רק משלוחים ואיסוף עצמי נכנסה לתוקף הבוקר (שלישי). למרות זאת, ייתכן ובעוד מספר שעות ההחלטה תבוטל, לאחר שיו"ר ועדת הקורונה, חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון הכריזה כי היא מתכוונת לעשות זאת. שלומי סלומון, בעלי מסעדת "אמורה מיו" בתל אביב ששובת רעב מזה חמישה ימים, סיפר בכאב בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על ההשפעה של החלטות הממשלה על ענף המסעדנות, על הקושי בניהול עסק כאשר ההנחיות משתנות על בסיס שעתי והכריז כי גם אם המסעדות יישארו פתוחות היום, הוא ממשיך בשביתת הרעב.

יוכפז: שלומי סלומון שמלווה אותנו בימים האחרונים, שובת רעב, ממסעדת "אמורה מיו" בתל אביב; דוידוב: איך אתה הבוקר?.
"אני? ממשיך, קצת חלש אבל ממשיך. אני מזועזע מההחלטה הזאת באמת, זאת פעם שניה שעשו את זה, חשבתי שילמדו ולא עבר אפילו שבוע מהטמטום הזה, מהדבר שקרה בין חמישי לשישי, והם ממשיכים אותו דבר. זה רק במדינה של דיקטטורה, בדיקטטורה עושים את זה מהיום למחר. קניתי סחורות בחמישי, בשישי חילקתי; קניתי סחורות אתמול, מה אני עושה עם זה היום? אני יכול לצלם לכם את כל הסחורות, מה אני עושה עם כל זה? באמת זה לא נורמלי, זה דיקטטורה. אבל אני לא מתפלא, כי מותר להם לצפצף על כל העולם, מותר להם לעשות מה שהם רוצים, מה זה בשבילם העם? העם זה זבל. העם צריך לשרת את המדינה. מינואר יש קורונה, הם לא עושים כלום כדי לפתור את הקורונה, זה מה שיפתור את הקורונה? לסגור את המסעדות? שאין הדבקות במסעדות?"

יוכפז: מה אתה יכול להבין מכל זה?
"לא מבין כלום, לא מבין. אני רוצה לשמור חוק, אני שומר חוק, אבל תקשיב, כשאתה רוצה לפטר מישהו אתה צריך להזמין אותו לשימוע, לעשות שיחת שימוע, לעשות פרוטוקול שימוע, לתת הודעה מוקדמת. למה לנו מותר לעשות מהיום למחר? איפה נשמע דבר כזה? למה יש חוקים במדינת ישראל בנושא של פיטורים ומותר לפטר פה כרגע מאות עובדים מהיום למחר? הם בעצם מפטרים את העובדים. זה פסיכי, זה לא נורמלי, זה המשך של מדיניות של כל המדינה ב-10 השנים האחרונות - להוריד אותנו על הברכיים, לרמוס לנו את הכבוד, וצריך לקבל את זה. זו מדינה של פשע, הם פושעים, הם עבריינים. פשוט חבורת עבריינים שמתנהגת בעבריינות, זה נורא פשוט".

יוכפז: מה קורה ברחוב?
"עדיין מוקדם מדי, אבל הכל מת, היה מת כל השבוע גם ככה. מאז מסע ההפחדה המטורף הזה כל החודש האחרון יש ירידה מטורפת בלקוחות. באים ארבעה אנשים, יושבים בשולחן לבד, אותם ארבעה עולים על האוטו, במה הם ידבקו ריבון העולמים? אבל אם הם יכנסו לסופר אותם ארבעה אנשים הם מתחככים באחרים, שם ההדבקה תהיה פי חמש, אבל סופרים מותר; אם ילכו להתפלל אחד על השני - מותר; אם יכנסו לאיקאה - מותר; אבל אצלנו? לא. זה הגיוני? איפה התכנון? איפה הפתרון? איפה להילחם בקורונה? בחורף אנחנו נמות".

יוכפז: מה תעשה ב-10:00?
"מחכה לוועדת הכנסת ואעשה מה שהם יחליטו. חד משמעית אני שומר חוק, ואני לא מצפצף על החוק כמו שהם מצפצפים עליו. הוא אמר את זה שהוא מצפצף על בית המשפט העליון כשהיה יו"ר הכנסת, קבל עם ועדה. הוא מצפצף על ביהמ"ש העליון - אני לא מצפצף על החוק".

דוידוב: יש ישיבה בחוץ?
"אפשר לשבת בחוץ, יש לי כיסאות בחוץ, תמיד היה לי כיסאות בחוץ. אבל זה שליש ממקום הישיבה, אתה לא מסוגל לפרנס 85 משפחות על שליש מקומות ישיבה. הם לא מבינים כלום בכלכלה, אז איך יבינו בעסק קטן?"

דוידוב: תפתח אם תתאפשר רק ישיבה בחוץ?; גולן: אפשר להרוויח במצב כזה?
"להרוויח לא אבל יש לי אחריות גם לעובדים שלי, אחריות למשפחות, אני לא יודע. אני מחכה לראות מה יהיה, לראות את ההקלות, מה המתווה. אולי יעזרו לנו פתאום? אולי יורידו את המיסים המטורפים שיש לנו עשר שנים ולא כתובים בשום ספר כלכלה של מדינת ישראל שהמציאו אותם, חבורת הפושעים הזאת".

דוידוב: אם יפתחו את המסעדות אתה תפסיק את השביתה?
"לא, משום שביום שישי סגרו, הלילה עוד פעם, ביום שני עוד פעם יהיה. יש להם תכנון? יש משהו באופק? את רואה? מינואר הם יודעים שיש קורונה, היו צריכים לעשות מבצעי מוסד להביא מכונות לישראל, הם לא נורמליים".