שר הבריאות, יולי אדלשטיין, סייר היום (שלישי) בבית החולים רמב"ם בחיפה ונשא הצהרה לתקשורת. אדלשטיין צפוי להתייחס להתמודדות עם נגיף הקורונה, ההגבלות החדשות וההסכם עם הסתדרות האחים והאחיות.

"אני שמח מאוד לבשר שאתמול, לאחר שיחה עם שר האוצר ובכירי האוצר, אנחנו סיכמנו שאנחנו נוכל לקלוט במערכת הבריאות עד 400 רופאים חדשים. אנחנו לא מדברים פה על ניוד כח אדם, אלא על אותם בעלי רישיון לעסוק ברפואה שטרם התחילו את ההתמחות או אלו שלא עובדים כרגע מסיבות אחרות", פתח אדלשטיין את דבריו.

"אני לא משלה את עצמי, זו לא סוף הדרך", הוסיף אדלשטיין. "אנחנו רק בתחילת הדרך לייצוב מערכת הבריאות. אסכם בענייני דיומא, ואומר שאני לא מבין ממה נובעת האופטימיות של כמה אנשים המדברים על האטה בקצב עליית הנדבקים. המספרים מאוד גבוהים ומדאיגים. אנחנו מתקשים מאוד להעביר מגבלות מינימליות במשק".

"כל פעם מתפתחים מאבקים, ואני חייב לומר שאני מבין את תחושת האזרחים שחשים בלבול, הוא לא נובע מהחלטות לא נכונות של משרד הבריאות. הבלבול נובע מאי דיוק בדיווחים, ממאבקים שמתפתחים לאחר מכן בממשלה ובכנסת, ואני רוצה לומר בצורה הפשוטה ביותר שההתנהגות בדיונים בוועדת הקורונה תביא אותנו לסגר מלא", המשיך.

"אני האחרון שאגיד שאין צורך בפיקוח של הכנסת", המשיך אדלשטיין. "אני ביקשתי אתמול להזכיר שהקורונה לא מבדילה בין קואליציה לאופוזיציה, ימין ושמאל. המאבק הוא של כולנו, אין שני צדדים למתרס. כולנו באותו צד מול הנגיף. אם זו תהיה הגישה, בעזרת השם ננצח. לצערי הרב אנחנו נאלצים לבוא עם הגבלות מסוימות על מנת להציל את המדינה מן הסגר הכללי. זו המטרה - הורדת אחוז הנדבקים והחולים הקשים. אלו אולי יעזרו לנו למנוע סגר כללי במדינת ישראל".

כזכור, אדלשטיין נשא בשבוע שעבר הצהרה לכלי התקשורת בנושא התפשטות הקורונה. "אני יודע שאת הידע האמיתי על מה שאתה ממונה עליו צריך לקבל בשטח. שלשום ביקרתי בכל הרשויות שבהן נסגרו שכונות, ישבתי עם כל ראשי הרשויות, עם פיקוד העורף, עם המשטרה, ויש לא מעט מסקנות. הבוקר ביקרתי בתחנת היבדק וסע בלוד, איפה שמתבצע בימים אלה ניסי מאוד מעניין של בדיקות מהירות. אם הניסוי יצליח, נוכל להביא בשורה לצרכים שונים של אותם נבדקים על מנת שיוכלו לקבל תשובה במקום", אמר אדלשטיין. 

"המספרים לא מעודדים. נצטרך לשקול את כל הצעדים האפשריים על מנת לפחות לעצור את קצב העלייה, והנושא הזה יבוא לישיבת הממשלה הקרובה בראשון אם לא לפני כן. מיומי הראשון עשיתי הכל כדי לא להגיע לסגר כללי. אנחנו מנסים כל דרך כדי לא להכניס את המדינה לסגר כללי. במציאות שבה בכל פעם יש מאבק ציבורי נגד כל הגבלה, צריך להבין שבסופו של דבר נגיע לסגר. אני מציע לשרים, לח"כים וגם לאנשי התקשורת לזכור את הנוסחה הפשוטה הזו", הוסיף.