ראש צוות המומחים מאוניברסיטת בן-גוריון פרופ' דב שורץ, לשעבר המדען הראשי של הקמ''ג, התייחס היום (שלישי) לצעדים ההכרחיים להשתלטות על גל הקורונה, ואמר: "אני קורא לראש הממשלה ולראש הממשלה החלופי וליו"ר ועדת הקורונה של הכנסת - תתעשתו, אנחנו כפסע מקטסטרופה". הוא הוסיף כי "אנחנו בישורת האחרונה והתוצאות האחרונות מצביעות על כך שאנחנו ממשיכים לדהור לעבר התהום, שבה לא נוכל להימנע מהגעה למצב בו מערכת ההנשמה של חולי הקורונה תגיע לתפוסה מירבית ורופאים יצטרכו להחליט מי להנשמה ומי למוות".

"מרחק העצירה שלנו, גם במצב בו מיידית נפעיל סגר מלא הוא כשלושה שבועות", הסביר, "זה גם הזמן שייקח להגיע לתפוסה מירבית. כבר שרפנו את כל  הימים הרזרביים בגלל כל העיסוק הפוליטי, הוועדות והדיונים האינסופיים על מסעדות, חדרי כושר, בריכות ומקוואות". לדבריו, הדרך היחידה לפני סגר מלא הפעלת "סגר כמעט מלא".

הוא הסביר כי מדובר ב"סגר שמשחררים ממנו רק דברים חיוניים למשק ושהוכח שעובדים היטב בגל הראשון: בי"ס של הקיץ - לימוד בקפסולות של הגנים וכיתות א-ג בלבד; יציאה לעבודה ב 5 ימי השבוע תוך קיום סגר בסוף השבוע, מיום שישי בבוקר עד ראשון בבוקר, ובכל ערבי השבוע; בידוד מרצון של כל האזרחים הוותיקים וקבוצות הסיכון". פרופ' שורץ הוסיף: "ביחס לכל שאר הדברים חייבים לנהוג בכלל ההפוך לזה שועדת הכנסת נקטה - אם אין הוכחה שהדבר לא מזיק, לא לקיימוץ ולכן : לא בריכות , לא מסעדות, לא בתי כנסת ולא חדרי כושר".