"צר לי על הבחירה הזו": חזאי ערוץ 13 לשעבר, דני רופ, היה בין המגיבים הרבים שהביעו את דעתם היום (שלישי) על ההודעה על מינויו של פרופ' גבי ברבש למנהל משבר הקורונה. בפוסט שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו, שיתף רופ בחוויה שלילית במיוחד שחלק עם הפרופ' בעת שאביו היה מאושפז בבית החולים איכילוב, אותו ניהל ברבש באותה התקופה.

"מאכזב לראות את הידיעה שדווקא פרופ' ברבש נבחר לתפקיד הפרויקטור של הקורונה- תפקיד סופר חשוב עם המון אחריות לאומית", פתח רופ וסיפר, "הכרתי אותו באופן אישי בשנת 2012, לאחר שאבי נפטר בבית החולים איכילוב שנוהל ביד רמה על ידו, כשלצידו פרופ' הסנר. שניהם היו אחראים על הסתרת מסמכים מתיקו הרפואי של אבי". 

עם כל הכאוס סביב ניהול משבר הקורונה מאכזב מאד היום לראות את הידיעה שדוקא פרופסור ברבש נבחר לתפקיד הפרוייקטור של הקורונה-...

Posted by Danny Roup on Tuesday, July 21, 2020

בהמשך פירט את ההאשמות החריפות וכתב: "אבא שלי התאשפז כאחד האדם בלי קשרים ובלי הפעלת פרוטקציה. האמנתי שבית חולים ממשלתי יפעל בצורה הטובה ביותר. כהכל הלך והסבתך בעקבות רשלנות רפואית וזיהומים, ביקשתי מחברה טובה להתערב בלית ברירה.
אחרי שאבי נפטר ביקשתי שתסדר לי פגישה עם ברבש כדי להבין מה קרה. הוא דיבר איתי והבטיח שפגישה תתקיים ואז נעלם". 

עוד סיפר רופ כי בהמשך חלק את התקרית עם מזכירתו של שר הבריאות, אותו הכיר בעבר, וזו הבטיחה לו שתדאג לקיום הפגישה, שאכן התקיימה לבסוף. אלא שאז, טוען החזאי, עשה ברבש הכל כדי לצאת מהסיטואציה כשידיו נקיות. "לרגע לא נלקחה אחריות. בסוף קיבלנו את תעודת הפטירה, בה נכתב 'מוות טבעי'. הוגשה תביעה, ולבוסף ביקש ביה"ח פשרה והחלטנו לקבל אותה, במקום להתגלגל לבתי משפט. עבורנו הפשרה הייתה ניצחון קטן עבור אבא", אמר. 

פרופ' גבי ברבש (צילום: צילום מסך ערוץ 12)
פרופ' גבי ברבש (צילום: צילום מסך ערוץ 12)

את דבריו חתם בביקורת קשה כלפי הממונה החדש: "ברבש היא איש יחסי ציבור מעולה, הביא המון תרומות לאיכילוב בתקופתו, והופיע לאחרונה המון בטלוויזיה. הוא זחוח ומרומם מעם, אדם שאמור לנהל את המשבר הזה צריך להיות נקי מיחסי ציבור ופוליטיקה. מישהו שמגיע לעבוד ולא למנף את עצמו". 

עם זאת, בחר איש התקשורת לאחל לפרופ' ברבש בהצלחה, ואף ציין כי הוא מקווה שהוא טועה בהשערותיו לגבי אופי מילוי התפקיד מצד הפרופ' וכן המניעים העומדים מאחורי הסכמתו לקחת על עצמו את המשרה. הוא אף הגדיל לעשות ותייג את ראש הממשלה בנימין נתניהו בפוסט ששיתף.