יו״ר וועדת הקורונה, ח״כ יפעת שאשא ביטון, מקיימת היום (רביעי) שיחות ודיונים עם משרד הבריאות וגורמים בממשלה כדי להגיע למתווה מקובל ומוסכם על כל הצדדים לחדרי הכושר וחדרי הסטודיו במשך כל השבוע והאטרקציות התיירותיות בסוף השבוע. עם זאת, הוועדה לא תכונס היום.

חברים בוועדת הקורונה של הכנסת מותחים ביקורת על יושבת ראש הועדה, ח"כ יפעת שאשא ביטון, על שלא כינסה הבוקר את הוועדה כדי לבטל את הצו האוסר הפעלת חדרי כושר, חדרי סטודיו ואטרקציות תיירותיות. הצו מורה בין היתר, על סגירת מוזיאונים, גני חיות, אטרקציות תיירותיות ועוד בסופי שבוע ועל השארת חדרי הכושר סגורים.

"החמצנו פה הזדמנות גדולה לשנות את הצו. הציבור נשא עיניים אל הוועדה בתקווה שנפעל לשנות את צו הסגירה של הממשלה. מרגע שהוועדה לא התכנסה החמצנו את ההזדמנות משום שהיום מליאת הכנסת תאשר את חוק הקורונה הגדול שיוציא את הטיפול בנושא מוועדת הקורונה לוועדת החוקה ולוועדות אחרות בכנסת", אמר אחד מחברי הוועדה למעריב. "עד שח"כ שאשא ביטון תגיע להסכמות עם הממשלה הטיפול כבר לא יהיה בידינו", הוסיף חבר הוועדה.

בתוך כך, חברת הוועדה, ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) צייצה בטוויטר: "עשיתי את מירב המאמצים בכדי שועדת הקורונה תתכנס היום להצביע בעד פתיחת חדרי הכושר, הסטודיו, גני החיות, המוזאונים וענפים נוספים תוך כדי שמירת כללי התו הסגול. לצערי הרב זה לא יקרה. פספסנו הזדמנות שלא תחזור על עצמה להחזיר מאות אלפי אזרחים לשפיות במגבלות הקורונה".

מטעמה של ח"כ שאשא ביטון נמסר כי "יו״ר וועדת הקורונה, ח״כ ד״ר יפעת שאשא ביטון, מקיימת שיחות ודיונים עם משרד הבריאות וגורמים בממשלה כדי להגיע למתווה מקובל ומוסכם על כל הצדדים לחדרי הכושר וחדרי הסטודיו בכל השבוע והאטרקציות התיירותיות בסוף השבוע".

כזכור, ועדת הקורונה בראשות שאשא ביטון הפכה אמש את החלטת הממשלה ואישרה את פתיחתן מחדש של המסעדות, תחת מגבלות - עד 20 סועדים בתוך המסעדה ועד 30 בחוץ.

"לצערי יו"ר הועדה נפלה היום למלכודת שהאופוזיציה טמנה לה. יאיר לפיד וחבריו מוכנים לסכן את בריאות הציבור כדי שהממשלה תיפול וחבל שיפעת הלכה שבי אחריהם. למעשה מהות ההצבעה שהתקבלה היום בועדת הקורנה נגועה בפופוליזם שניצח את השכל הישר, אני מצר על ההחלטה המסוכנת שהתקבלה ונפעל לתקנה בהקדם", אמר יו"ר הקואליציה, מיקי זוהר.