שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס הבוקר (חמישי) בראיון בגל"צ להכרזה על מינויו של מנהל בית החולים איכילוב, פרופ' רוני גמזו לתפקיד פרויקטור הקורונה ואמר: "מתנצל בפני כל המועמדים ששמם עלה ובפני האזרחים שחיכו יותר משבועיים למינוי, לוקח עליי חלק מהאחריות לעיכוב". הוא הגיב לדיווח בחדשות 12, לפיו שר הביטחון בני גנץ לא עודכן במינוי, שהוכרז סמוך לשעה אחת בלילה, ואמר: "שר הבריאות ממנה את מנהל המשל"ט, ואם לא הספקתי לעדכן את שר הביטחון איתו הסליחה".

זה קשור למלחמת הכוחות והאירועים האחרונים עם כחול לבן?
"אין לי זמן לזה. אני רואה את המריבות הפוליטיות בימים האחרונים ואת כל מה שמתרחש פה, ולא מבין איפה אנשים חיים - אנחנו נמצאים בעיצומו של משבר, זה לא הזמן לריב אצל מי יד ימין חזקה מיד שמאל".

באיזה סוגיות לא הסכמת עם ברבש, שגמזו התפשר עליהן?
"לא מתייחס למגעים שניהלתי, ואין לי מילה רעה להגיד על אף אחד מהמועמדים עימם שוחחתי. אפשר לשמור על קשר ולהתייעץ עם כולם. בנושא הזה היתה אינפורמציה רבה, ברמה שטענו שראש המוסד יוסי כהן מועמד לתפקיד הפרויקטור. הנושא יצא מפרופורציה אני לא יודע מאיפה זה מגיע".

לדבריו, הוא שוחח עם גורמים רבים על התפקיד. "ברבש הוא אחד האנשים הרציניים במערכת הבריאות", הסביר וציין למי הפרויקטור הנכנס - פרופ' רוני גמזו - יהיה כפוף: "הוא מגיע לנהל את המשל"ט, שהוקם בהחלטת ממשלה, זאת אחרי שהיה אחראי לפרויקט 'מגן אבות ואמהות'. הוא מגיע עם ניסיון וינהל את הקורונה במדינת ישראל על כל הנושאים המשתמעים מכך".  

פרופ' גבי ברבש (צילום: צילום מסך ערוץ 12)
פרופ' גבי ברבש (צילום: צילום מסך ערוץ 12)

"שמח שאנשים טובים באים כשיש קריאה שלנו", הוסיף השר, והשיב לשאלה האם התפקיד לא מספיק חשוב בשביל שימלא אותו אדם במשרה מלאה: "גמזו לא פרש מאיכילוב ואמר שהוא סומך על ההנהלה שלו. לפני כמה ימים הייתי שם והתרשמתי מהביה"ח ומאופי הניהול והצוות של בית החולים. אני לא מודאג. רק מקווה שלא יחשבו שגנבתי אותו משם ולא יתנו לי להיכנס לשם יותר".

גמזו אמר בעבר שצריך לפתוח את המשק
"שוחחתי איתו ועם רופאים בכירים נוספים, ודיברנו גם על הגישות השונות לניהול משבר הקורונה. עכשיו ננהל את זה ביחד. רופא בכיר ששוחחתי איתו אמר לי - 'אל תתבייש לומר ששינית את דעתך במהלך המשבר' - הנגיף לא מוכר וגם אנחנו משנים את דעתנו לפעמים. אני לא אמרתי לרוני גמזו שאגיד לו מה לעושת, ושהוא יילך ויבצע את זה".

בהמשך הראיון התייחס לדיווחים על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין בהליכה לבחירות, זאת ברקע משבר התקציב, ואמר: "זה יהיה מעשה נורא, מכה אנושה לכל מה שחשוב לנו במדינה. אני מפציר בכל עמיתיי להפסיק עם זה. זה לא הזמן לכל המשחקים האלה". הוא טען כי "רה"מ אף פעם לא אמר לי, גם לא בארבע עיניים 'בוא נצא לבחירות'. לא שמעתי מפיו אף אמירה על בחירות".

אז לא יהיו בחירות.
"אני לא יודע, קשה להיות נביא, אבל את דעתי החד-משמעית אמרתי לכולם. אמרתי גם לנתניהו שזו לא העת לצאת לבחירות".