פרופ' יורם לס התייחס היום (חמישי) בתכנית "הקבינט" ב-103FM לעלייה בתחלואה ולמינויו של פרופ' רוני גמזו לפרויקטור. "אני ממש מרוצה ממה שקרה מפני שגמזו מנכ"ל איכילוב, עדית מטות מנהלת ההרדמה. היא מדהימה לגמרי, והדובר שלפעמים עם כל האומץ, אבי שושן, אומרים מה שאמרתי לפני הרבה מאוד זמן פחות או יותר - שהשד לא נורא כל כך, שיש פה היסטריה מוגזמת".

תשמע המשפטים האלה שלך...
"אבל הם לא שלי כבר, אלו משפטים של איכילוב".

כן, אבל עם המשפטים האלה אתה כאילו אומר לציבור הרחב: 'בסדר מסכות, אבל אל תקפידו כי השד לא נורא כל כך'.
"חלילה, אני מדבר על הממשלה שלא מקשיבה לי והיא מטורללת מכף רגל ועד ראש. עליה אני מדבר, אני מקיים את כל ההוראות כקלה וכחמורה, תמיד אני מתחיל ואומר לציבור לקיים. אני אזרח שומר חוק, החוק זה תנאי לקיום משותף בארץ שלנו. אני לא אדלשטיין שלא קיים מעל כבוד יו"ר הכנסת פסק דין חלוט של ביהמ"ש העליון, הציבור חייב לקיים את כל ההוראות".

תגיד, איך אתה נהנה מהקריירה הרדיופונית החדשה שלך?
"תראה אני בגיל ובמקום שעשיתי באמת את הכל ותרמתי למדינה הזאת, אתה יודע גם בתקשורת, בממשלה, בכנסת ובאקדמיה. זה לא עניין של הנאה, אני כבר נהניתי במרכאות מהכל. אני באמת דואג לעתיד של המדינה שלנו, יצאנו מדעתינו".

מה זאת תופעה של מנהיגות חלשה או חוסר אמון במנהיגות הזו לכן הטרלול הזה?
"תראה, צריך לומר ביושר, הבעיה היא כלל עולמית. יש וירוס חדש שנקרא רשתות חברתיות שהכניס את כל העולם כולו למחלת רוח שנקראת חרדה. זו מחלה נורא קשה וקיימת בכל העולם וישראל. על הבסיס הזה במקום לבוא להרגיע ולהביא את המספרים הנכונים ואת העובדות הנכונות, באה הממשלה ורה"מ והודיעו על ימי הביניים, אתה מכיר ראש ממשלה אחד בעולם שהודיע על ימי הביניים? ששליש מהאוכלוסייה הושמד? 3 מיליון ישראלים מתגוללים ברחובות והגופות מעלות עשן? אז על הבסיס הכלל עולמי אצלנו הייתה החמרה מאוד קשה".

עם מי אתה מדבר שלא בתקשורת, יש לך איזה נתיב לדבר נגיד עם רה"מ, שר הבריאות, מנכ"ל משרדו?
"הייתי בכנסת, אני יודע איך זה עובד. אפילו שם במזנון אף אחד לא מדבר עם אף אחד תעזוב את זה. פוליטיקאים מדברים אחד עם השני רק באמצעות התקשורת".

ועם עצמם.
"הם לא מדברים אחרת. אני מכיר את זה, תעזוב את כוס הקפה הזאת, והסחבקים זה לא קיים. אני לא פוליטיקאי עכשיו, נתתי לזה 10 שנים, אז אני מדבר איתם באמצעות התקשורת ואני מקווה שלאט לאט הם מבינים".

אני רק דואג מה תעשה אחרי שתיגמר הקורונה.
"תבוא מגפה אחרת".

זה כמו שאני אומר לבן כספי- מה תעשה בלי נתניהו.
"אני מסתכל אחורה בנחת, יש לי משפחה גדולה, ילדים, נכדים, אני לא מחפש שום דבר מלבד את האמת".

מהן התגובות שאתה מקבל ברחוב? מה אומרים לך?
"תראה, האשם העיקרי במה שקורה בעולם אמרתי לך, אתה לא יכול להכות את הרשתות אז הצטרפתי אליהן והייתי אומר שבפייסבוק ובטוויטר 90% בעדי, זה לא מדגם מייצג, יש 10% שמקללים אותי. ברחוב מכוניות נעצרות לי ליד הרמזור, מורידים את החלון ועושים לי עם הבוהן".