בעלי מכוני כושר ומתאמנים ותיקים בירכו היום (חמישי) על החלטת ועדת הקורונה לאשר את פתיחתם ביום ראשון הקרוב, אך אלו עדיין ממתינים להחלטת הממשלה שעשויה לבטל את ההכרעה באמצעות "חוק עוקף ועדת הקורונה", המכונה גם "חוק ההסמכה", אשר אושר אתמול במליאת הכנסת.

קרן שתוי, מנכ"לית קבוצת הולמס פלייס, מסרה: "אני מברכת על החלטת הוועדה. אני פונה לאנשי משרד הבריאות בקריאה: אני וחברי זמינים 24/7. בואו נפעל במשותף על מנת להגיע למתווה המיוחל ונדאג ביחד לבריאות הציבור".

סטלה ויינשטיין, מבעלי רשת מתחמי הכושר 'לזוז', מובילת מאבק ענף הכושר, הוסיפה: "אנחנו מודים לוועדת הקורונה בראשן יפעת שאשא ביטון ויוליה מלינובסקי במיוחד, שלא הרימה ידיים לשנייה, על ההחלטה השקולה. אנו פונים מכאן לממשלה ומתחננים ממש, שבו איתנו עד יום ראשון ויחד איתנו גיבשו מתווה ארוך ורציף לפתיחת ענף הכושר".

הדיון בוועדת הקורונה (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)
הדיון בוועדת הקורונה (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)

באופן דומה, גם בהתאחדות האטרקציות שמחו לשמוע את החלטת הוועדה לבטל את ההגבלות על האטרקציות התיירותיות, גני החיות, המוזיאונים, הספארי בר"ג, פינות החי, חללי התצוגה והרכב. "ההחלטה התקבלה במקביל לנתונים ולבדיקה תוך שיח ועובדות כי אין סיבה לגזרה הזו, ולהתנהלות המוקפדת תחת התו הסגול. אנו מודים לחברי הועדה ולעומדת בראשה ח״כ הגברת שאשא ביטון. האטרקציות שנפגעו באופן משמעותי ממשבר הקורונה שחופשת הקיץ אמורה להיות תקופה של פעילות כלכלית אומנם מצומצמת יותר הסיגרה בסופי השבוע היה עוד מסמר על הארון של הענף המדמם שלנו. כמו כן, צריך לזכור שיש אטרקציות שטרם קיבלו אישור לפתיחתם מפארקי מים ללונה פארק ועוד.האטרקציות הם כלי חשוב לפיזורם של השוהים בבתי המלון ומהווים עוד אמצעי להרגעות בריאות המפש ובילוי פנאי בזמן חופשה ולטובת הגיבוש המשפחתי בעת הזו".

ח״כ יואל רזבוזוב (יש עתיד-תלם) מסר: ״החלטנו בוועדת הקורונה שביום ראשון נפתח את כל תעשיית הכושר, כולל גם אטרקציות תיירותיות. אנחנו לא נהיה חותמת גומי. אזרחי ישראל חייבים לדעת שיש עדיין אנשים בכנסת שדואגים להם. אנחנו נבחן את ההחלטות בצורה עניינית ושקופה, שמתבססת על נתונים, ולא במחשכים כמו גנבים ב-2 בלילה. נמשיך לבחון בצורה עניינית גם פתיחת ענפים נוספים״.

ח״כ יפעת שאשא ביטון, יו״ר ועדת הקורונה, פנתה לציבור לאחר ההצבעה: "אנחנו במגיפה ומתב חירום. יש אחריות מאוד כבדה על הכתפיים של כולנו ולכן אני פונה אליכם באמת מדם ליבי, תשמרו על ההנחיות, תעטו מסיכות וקחו אחריות אישית. אתם המפתח להצלחה שלנו בהתמודדות עם הנגיף ורק איתכם ננצח אותו״.

חברת ועדת הקורונה, ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), אמרה לאחר ההצבעה בעד פתיחת חדרי הכושר, הסטודיו, גני החיות, המוזיאונים והאטרקציות: "פועלים איך לפתוח - ולא רק איך לסגור. הצבעתי בעד פתיחת המוזיאונים, בעד פתיחת גני החיות, בעד פתיחת האטרקציות 
בעד פתיחת חדרי הכושר וחדרי הסטודיו. בעד השפיות והאיזונים הנדרשים".