חבר הכנסת נפתלי בנט התייחס היום (חמישי) לפרסום "מעריב" על הסחבת שמעכבת פיתוח חיסון ישראלי לנגיף קורונה, כינה את המחדל "סיפור מסמר שיער" וקרא לציבור להפעיל לחץ על ראש הממשלה ועל שר הבריאות כדי לגרום להם לקדם את ההליך שנתקע.

בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו כתב בנט כי מדובר ב"סיפור מסמר שיער של טמטום של הבירוקרטיה הישראלית ופקידים אטומים במשרד הבריאות שמביאים עלינו נזק נוראי", והוסיף: "חיסון כזה יכול תוך מספר חודשים להוציא את ישראל מהמשבר, להביס את הקורונה, ולשקם את הפרנסה של מיליון מובטלים! אבל, פקידי משרד הבריאות לא מצאו זמן לכנס וועדה כדי לאשר את הניסוי. אז הכל תקוע. שבועות ארוכים. איזו חלמאות. איזה קיבעון ואטימות!".

בנט תקף והאשים את הממשלה, ותהה "איפה שר הביטחון גנץ שידפוק על השולחן? המכון כפוף לו! איפה ראש הממשלה? איפה שר הבריאות שלא מנער את שלטון הפקידים האטום?! מה ההלם שאחז בהם?". בסיכום דבריו קרא בנט לציבור לפעול: "במקום לסנן קללה, תבצעו עכשיו שתי פעולות: שתפו את הפוסט, ואז היכנסו לעמודי הפייסבוק של נתניהו, אדלשטיין וגנץ ופשוט תדרשו מהם לכנס את הוועדה כבר היום. כבר הצלחנו כמה פעמים לגרום לממשלה לפעול או להפסיק לעשות שטויות. אם כולנו נפעל, נצליח גם כאן".

כזכור, הבוקר פורסם בטור של העיתונאי עמיר רפפורט באתר "ישראל דיפנס", כי בעוד המכון הביולוגי בנס ציונה שוקד על פיתוח החיסון ובחודש שעבר אף הגיש פטנט עליו, משרד הבריאות מתנהל בקצב איטי להחריד, וכך, למרות מצב החירום והמשבר הכלכלי, הוועדה שאמורה לאשר את הניסויים הקליניים לבדיקת יעילות החיסון - עדיין לא מצאה זמן להתכנס. 

בראש הוועדה שאמורה לאשר את הניסויים הקליניים בנס ציונה עומדת ראש אגף הרוקחות במשרד עפרה אקסלרוד, אבל היא לא הצליחה לכנס את חברי הוועדה לדיון ראשון באישור הניסוי לפני סוף חודש יולי, והוועדה ביקשה זמן ללמוד את החומר לפחות עד לאמצע אוקטובר. זהו איחור של חודש וחצי לפחות לעומת המועד שבו אפשר להתחיל את הניסויים הקליניים בפועל, אילו הוועדה הייתה מתכנסת במתכונת חירום".