מה יישאר פתוח? בצל העלייה בהיקף התחלואה, היום (שישי) יחולו הגבלות מיוחדות התקפות לאורך סוף השבוע, שיחלו מהשעה 17:00 אחר הצהריים, ויסתיימו ביום ראשון ב-5:00 בבוקר. במסגרת המגבלות הללו, ייסגרו כל מרכזי הקניות הפתוחים והסגורים, השווקים וחנויות הרחוב, הספריות, מכוני היופי והמספרות. עם זאת, רשתות מזון וחנויות פארם ישארו פתוחות, ולא תחול מגבלה על מרחק היציאה מהבית. 

בנוסף, ייאסר שימוש במתקני שעשועים בגנים הציבוריים, זאת לצד אפשרות לשימוש במתקני כושר ציבוריים, תוך שמירה על ריחוק פיזי מהמתאמנים האחרים ומניעת התקהלות. 

כזכור, אתמול אישרה ועדת הקורונה בכנסת את פתיחתם של המוזיאונים והאטרקציות התיירותיות, בתוכם גם גני החיות, במהלך השבת, זאת בהתאם לשמירה על הנחיות "התו הסגול". חופי הים והבריכות יישארו פתוחים לציבור, בהתאם להחלטת הממשלה שהתקבלה בתחילת השבוע. בנוגע לחדרי הכושר, הברים, אולמות בהם חלים מופעי התרבות ואולמות האירועים - לא הושגו הקלות נכון לרגע זה, והם יוכלו להיפתח מחדש לפעילות החל מהשעה 6:00 ביום ראשון.

קורונה בישראל: שוק מחנה יהודה (צילום: מרק ישראל סלם)
קורונה בישראל: שוק מחנה יהודה (צילום: מרק ישראל סלם)

מבחינת המגבלות במוסדות דתיים, ממשרד הבריאות נמסר כי מקוואות נשים וגברים יפעלו בתיאום מראש, תוך שמירה על מרחקים בבריכות השחייה, וכי פעילות בבתי כנסת ותפילה תותר גם במרחבים סגורים. התחבורה הציבורית תמשיך לפעול כסדרה, אך עדיין יחולו מגבלות על מספר הנוסעים. באוטובוסים תוגבל כמות הנוסעים ל-30 בני אדם באוטובוס רגיל, ו-50% מהתפוסה באוטובוס מפרקי.

לצד המגבלות הללו, במשרד הבריאות מדגישים כי יש להקפיד על כללי ההגיינה ועל שמירת מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם, וכן להימנע ממגע פיזי לא רצוי. כמו כן, חל איסור על התקהלות של מעל 10 אנשים במרחב סגור, ומעל 20 אנשים במרחב הפתוח, זאת על מנת למנוע התכנסויות גדולות. עדיין חלה חובת עטיית מסיכה ייעודית בכל יציאה מהבית.

לאור אישור המממשלה להשאיר את האטרקציות ואתרי הטבע פתוחים, אנו מציעים לכם לטייל בסופ"ש הקרוב עם ובעזרת ניתן להמשיך לטייל באמצעות אפליקציית "יש לאן, משחק ניווט משפחתי הכולל פעיליות ומשימות משותפות במסלולים בכל רחבי הארץ.

הקורונה בישראל: מסכות בכיכר דיזנגוף בתל אביב (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: אבשלום ששוני)
הקורונה בישראל: מסכות בכיכר דיזנגוף בתל אביב (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: אבשלום ששוני)

ממרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, נמסר כי נתוני התחלואה העדכניים, מהם עולה כי מספר החולים הקשים במדינת ישראל עומד על 304, ומספר החולים החדשים ביממה האחרונה עומד על 1,892. משמעות הנתון המדובר היא שמספר החולים הכולל, כולל המחלימים והנפטרים, עומד על 32,094, ומספר המחלימים - 25,792. כמו כן, שלושה ישראלים נוספים נפטרו, דבר המעלה את מספר הקורבנות ל-443. כמו כן, ביממה האחרונה בוצעו קרוב ל-27 אלף בדיקות, כאשר 7.01 אחוזים מהן - חיוביות - דבר המעלה את מספר הבדיקות הכולל (מחודש מרץ עד היום) ללמעלה מ-1.5 מיליון. 

מרבית החולים החדשים, 35% מהם, בני 20-39, ושלוש מהם בני 19 או פחות מכך. עוד עולה מהנתונים, כי ישנם מספר יישובים הדורשים תגבור בהסברה, בהיקף הבדיקות ואכיפת בידוד, והן: עין מאהל, קלנסווה, בני ברק, בית שמש וביתר עילית. מספר ערים נוספות דורשות הגדלה של מספר הבדיקות המבוצע בהן - יפיע, נצרת, רכסים, יבנאל, אור עקיבא, טייבה, תל אביב יפו, מודיעין עילית, לוד, ירושלים וקרית מלאכי.