חדרי הכושר נפתחו הבוקר (ראשון) בשעה שש בבוקר, זאת בהתאם להגבלות החדשות, ולהחלטת ועדת הקורונה מיום חמישי. עם זאת, גם אתמול שרר חוסר ודאות, משום שוועדת הקורונה אומנם הצביעה על פתיחת חדרי הכושר, אך במקביל - קראה למשרד הבריאות לשבת עם נציגי ענף הכושר והסטודיו, ולהגיע במשותף למתווה פתיחה מחמיר יותר, בהתאם לזה שהוגש על ידי אנשי מקצוע מהתחום. אם משרד הבריאות לא יגיע להסכם על מתווה הפעילות, המלצת הוועדה היא כי מועדוני הכושר והסטודיו ייפתחו היום.

"פעם אחר פעם ממשלת ישראל לוקחת את ענף הכושר ופשוט מרסקת אותו. סוגרת - פותחת, סוגרת - פותחת, סוגרת - פותחת", אמר מנכ"ל רשת ספייס, חיים פרנק. 

"איך זה יכול להיות שמשרד הבריאות מפרסם בעצמו שבענף הכושר הייתה הכי פחות הדבקה, עם מספר חולים זניח? לסגור את הענף שלנו - משמעותו הזנחת הבריאות של 1.4 מיליון מתאמנים והפקרת מקום עבודתם של 120 אלף אזרחים".

עם זאת, הוא הביע שביעות רצון מהחלטת ועדת הקורונה של הכנסת. "אני שמח שחברי ועדת הקורונה הטו אוזן והקשיבו לדברינו וקראו נכון את הנתונים העולים מהשטח ומהחומרים שסיפק משרד הבריאות, שלפיהם מועדוני הכושר אינם מהווים סכנה לבריאות הציבור, ושההפך הוא הנכון - ואישרו את פתיחת ענף הכושר. אני מקווה שהקרקס הזה יסתיים ושייתנו לענף הכושר לחזור לשגרה".

מנכ"לית קבוצת הולמס פלייס, קרן שתוי, פנתה למשרד הבריאות ואמרה: "תשבו איתנו, קחו אותנו תחת חסותו של משרד הבריאות, משום שהאינטרס שלנו משותף. הכי קל זה לסגור, אבל בואו ננסה למצוא את המתווה המיוחל על מנת לאפשר לנו ולכם לשמור על בריאות הציבור".
בשבוע הקרוב צפוי להסתיים ההסדר הנוכחי לגבי גני ואולמות אירועים, לאחר צום ט' באב שחל ביום חמישי. לפיכך, ועדת הקורונה צפויה לדון בנושא השבוע.

בתוך כך, שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ ופרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, ערכו עם צאת השבת את פגישתם הראשונה מאז מינויו של גמזו לתפקיד.

גנץ ופרופ' גמזו (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
גנץ ופרופ' גמזו (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

השניים דנו בהגדלת המעורבות של מערכת הביטחון במאבק בקורונה, ובהעמקת שיתוף הפעולה, תוך שילוב כל הכלים והאמצעים שלרשות מדינת ישראל.

גנץ אמר בסיום הפגישה: "מערכת הביטחון וצה"ל ערוכים מיידית להרחיב את הפעילות ומוכנים לקבל על עצמם משימות. במלחמה כמו במלחמה - צה״ל יידע לנצח. בכוונתי לגבות את פעילותו של פרופ' גמזו ולעשות הכל כדי שיצליח, וכדי שנצליח כולנו, למען אזרחי ישראל".
בין צעדיו הראשונים כפרויקטור הקורונה, הנחה אתמול פרופ' רוני גמזו, מנהל בית החולים איכילוב, את צוות המדענים היוצר את התחזית לתחלואה לחולים קשים ומונשמים, במכון גרטנר - לעבוד מעתה במשולב עם המודל שפיתח פרופ׳ אלי שפרכר, סמנכ״ל מחקר ופיתוח ומנהל מערך העור באיכילוב.

על פי נתוני משרד הבריאות מאמש, במהלך סוף השבוע אובחנו 1,770 נדבקים חדשים בנגיף, כאשר שיעור החיוביים לנגיף עומד על 8.2%.
במספר המונשמים חלה עלייה והוא עלה ל־94, בעוד שמצבם של 312 חולים מוגדר קשה.

השתתפו בהכנת הידיעה: מעיין הרוני, משה כהן, אלון חכמון, אנה רייבה ברסקי