שלושה שבועות אחרי ההתפטרות הסוערת של פרופ' סיגל סצדקי מתפקיד ראש היחידה לבריאות הציבור, מצאו במשרד הבריאות מחליפה. ד"ר שרון אלרעי פרייס, סגנית מנהל המרכז הרפואי כרמל, צפויה להתמנות לתפקיד עוד השבוע. אלרעי היא מומחית למחלות זיהומיות ולרפואה פנימית, שכיהנה, בין היתר, כאפידימיולוגית הראשית של מדינת ניון המפשייר בארצות הברית. על מינויה הצפוי פורסם לראשונה בכאן ב'. 

כאמור, אלרעי תחליף בתפקיד את פרופ' סדצקי, שפרשה מתפקידה משום שלא הייתה מרוצה מקבלת ההחלטות לגבי המאבק בקורונה, בעיקר פתיחת המשק המהירה מדי, לטענתה. בפוסט ארוך ומנומק שפרסמה אז ספייסבוק, כתבה סדצקי כי "בשלב הראשון לפרוץ המגפה ההתמודדות עמה התאפיינה בשרשרת קצרה יחסית של קבלת החלטות ובעדכון המדיניות בהתאם להתפתחויות בשטח. הישגי ישראל התבטאו בהשטחת עקומת התחלואה, והצעדים שנקטנו מבעוד מועד היו מקור השראה, שזכה לשבחים במדינות אחרות שהתמודדו עם המגפה. לעומת זאת, בשלב השני, שהתאפיין בפתיחה חיונית אך מהירה וגורפת של המשק, ההליך הפך למסורבל ואיזון השיקולים הגיע לממדים הדוחקים את שיקולי הבריאות".

"את הגל הראשון אפיינה מנהיגות מקצועית וערכית, ששמה את חיי האדם בראש ומעל לכל שיקול אחר. תחושתי היא שעם הזמן הפכנו מאנשי מקצוע המגיבים לאירועים בצורה פרואקטיבית לבעלי אחריות נטולי סמכות המגיבים באיחור אחר האירועים. לצערי, תוצאות השינוי ניכרות. מהניסיון העולמי בהתמודדות עם מגפות עולה מעשים ומהלכים שנמנעים מהם בשל החשש מהחלטות קשות וכואבות יעלו בהמשך במחיר קשה כפל מונים".

"לצערי, מזה מספר שבועות מצפן הטיפול במגיפה איבד כיוון. למרות התרעות שיטתיות וסדורות במערכות השונות, ובדיונים בפורומים שונים, אנו צופים בתסכול בשעון החול של ההזדמנויות הולך ואוזל. על רקע זה הגעתי למסקנה שבתנאים החדשים שנוצרו ובהם דעתי המקצועית לא מתקבלת - אין ביכולתי עוד לסייע להתמודדות אפקטיבית לבלימת התפשטות הנגיף. בשבועות האחרונים, ישראל נעה למקום מסוכן. הנתונים ומפת התחלואה הנוכחית והצפי לעתיד הקרוב מעידים על כך כאלף עדים".