סגן שר הבריאות ח"כ יואב קיש (הליכוד) התייחס הבוקר (רביעי) למסיבת העיתונאים בה הציג אמש פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו את תוכניתו, ואמר בשיחה עם 103FM: "התוכנית גובשה על ידי פרופ' גמזו, יחד עם רה"מ בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין, איתי ועם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי והכל בהסכמה וצעד משותף". הוא הוסיף בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב: "אני חושב שהוא עלה על הנושא המרכזי של בריאות הציבור, בסופו של דבר ליישר כל מיני מה שנקרא לזה חיכוכים כאלה או אחרים".

"אגב, שאלתי אותו למה הוא התכוון בנושא ההגבלות הלא הגיוניות עליהן דיבר אמש, ואני חושב שהוא אמר לי שההתנהלות הזו, שהכנסת והממשלה משכו לכיוונים אחרים, ואז חלק בוטל וחלק לא - לא היתה טובה", הסביר סגן השר, "כל ההתנהלות הזאת הייתה לא טובה, אני מסכים איתו בעניין הזה. ננסה כמה שיותר ללכת בקווים פשוטים, בעניין הזה זו מדיניות של שר הבריאות ואני מאוד מקווה, אני סומך על רוני שיידע להוביל את הקו הזה"

גמזו הדגיש במהלך מסיבת העיתונאים שהוא אחראי. יש לו בכלל סמכויות?
"רוני בא להיות הפרויקטור של הקורונה, הוא בא להיות אחראי למשימות בהן הוא מטפל. יש פה מדרג מאוד ברור - רה"מ אחראי על כל פעולות הממשלה בעניין הזה, שר הבריאות אחראי על כל מערכת הבריאות וכמובן על כל המהלך של הקורונה כולל מה שרוני גמזו מוביל, יש את מנכ"ל משרד הבריאות שמוביל מגוון רחב מאוד של היערכויות".


אז איך יכול להיות שסוגיית הגדלת מספר המתפללים בבתי הכנסת בתשעה באב מתקבלת מעל הראש שלו?
"לא הייתה שום החלטה, זה פשוט ספין, רצון של מישהו לייצר מומנטום להחלטה".

"ראינו שגבי ברבש, שהוא אגב איש מצוין ואני בטוח שהיה עושה עבודה נהדרת, רצה להסדיר את הכל ולהגדיר את הקווים בעניין הזה, זה לא צלח. בא רוני גמזו, גם אני אומר לך, יכולות ועשייה ורקורד מאוד מוכח ובא לעבוד, אמר עזבו אני לא רב על סמכויות, אני בא לעשות. אני אומר לך שמה זה אחראי? הדיון בסוף מתבצע ברמות הכי גבוהות", הוסיף קיש. 

אתה מגיע ממערכות מסודרות, אתה יודע שבלי סמכות אי אפשר לעבוד ואין אחריות ועד עכשיו לא אני ולא גמזו ונדמה לי שגם לא אתה יודעים בגלל מהן הסמכויות של הגמזו הזה.
"אז אני אגיד לך מה הסמכויות של גמזו, הוא בא לטפל בכל המערכים הנדרשים בשביל לטפל בקורונה. אם בסוף תהיה אי הסכמה מכל צד שהוא, אחד הצדדים ינסה לשכנע את הצד השני. אם בסוף לא אחד מהם לא ישתכנע, ועדיין תהיה אי הסכמה ביניהם, אז שר הבריאות יכול להגיד לרוני גמזו זה לא מקובל עליי, ורוני גמזו יכול להגיד אם זה לא מקובל עליי אז אני הולך".

אז בשביל מה עשינו את כל העניין הזה?
"בגלל זה אני חושב שגם שר הבריאות מבין את זה והוא לא בא ומתנגח עם גמזו, אין פה עניין של לעשות דווקא ושל להראות מי אחראי ומי גדול, יש פה עבודת צוות עם אתגר לאומי מאוד גדול".

דוידוב: "איפה מנכ"ל משרד הבריאות היה אתמול? הוא היה שם, ראיתי אותו".
קיש: "הוא שותף מלא לתוכנית עצמה".
דוידוב: "בוודאי, ראינו אתכם אבל איפה המנכ"ל? מישהו הולך לו על הראש?"
קיש: "זה לא נכון. גם פה יש שיתוף פעולה מצויין, רוני מתואם לחלוטין עם חזי, שמוביל המון מהלכים בתוך משרד הבריאות. קחי לדוגמא עכשיו את התקינה של הרופאים והאחיות שקיבלנו למשרד הבריאות, חזי מחלק אותם לפי תפיסת הניתוח של משרד הבריאות. יש פה שיתוף פעולה מלא והדוק, לא צריך לנסות להכניס פה אגו, זה מאחורינו. ביחד ננצח את הקורונה".

שאלה אחרונה על מהות התוכנית. מצאת משהו חדש בתוכנית של גמזו? סיסמאות חשובות כמו נגבש חוזה חדש מול הציבור ונשמור על שקיפות ונשמור על היגיון? מה הוא רוצה לעשות, אני לא הצלחתי להבין ומה זה שונה ממה שעשיתם עד עכשיו?
"אז אגיד לך שני דברים, קודם כל אתה צודק, הוא מחדד את המסר שיש פה גם אחריות אישית, ובסוף המסכה ככלי מרכזי כדי להקטין את ההידבקות ולהילחם במגפה. אני אתן לך דוגמה לדבר חדשני שרוני הביא, דרך אגב רעיון מצויין וזה באמת נכון שהוא עושה אותו. האמירה שלנו ושל משרד הבריאות היא להרים את הדגל של אי הספיקה של הקושי של מערכת האשפוז, הוא עשה צוות של רופאים מכל בתי החולים המרכזיים, הם כאלה שיגידו לנו ולכל עם ישראל, חברים אנחנו בנקודה שאנו לא יכולים להמשיך, אתם צריכים לעשות מהלך מאוד דרמטי. אני חושב שזה מסר מאוד חשוב וזה כלי לדוגמה, שמי שבא מהמערכת הרפואית מבתי החולים מבין את החשיבות של הדבר הזה ואני מאוד שמח שרוני איתנו באירוע הזה ויוביל את המהלך".