מנכ"לית קופ"ח מאוחדת, סיגל רגב רוזנברג, שוחחה הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM אודות התופעה שצצה לאחרונה - חולי קורונה שהחלימו ומסרבים להתפנות מהמלונית בה שוכנו.

בואי נדבר על התופעה שאתם לא אוהבים אותה, תופעת המלוניות. מחלימי קורונה מסרבים לעזוב את המלוניות אחרי ההחלמה?
הם בהחלט מסרבים, קשה להם, בדרך כלל הם היו נשארים שם שבועיים או שלושה.

מה, עד כדי כך טוב שם?
תראה, זה נוח כנראה והם יחד עם חולים אז הם לא סגורים בחדרים, הם לא מבודדים, הם חולים אז הם יכולים להסתובב וללכת לבריכה, הם יכולים לשהות בחדרים של אחרים ויש שם הווי חברתי גם. למבודדים זה יותר קשה כי הם צריכים להיות בתוך החדר ובאמת יש עליהם משטר שאסור להם לצאת. אבל עבור אלה שחולים בקורונה, אז יש פה גם צד של נופש.

ואתם פונים למבוטחים שלהם שנמצאים שם במלוניות, והם אומרים לכם 'אין מצב, אנחנו לא יוצאים'?
כן, הם אומרים לנו 'מה פתאום, אנחנו עדיין חולים, זה לא מספיק זמן, עברו שבועיים שלושה, אז מה פתאום אחרי עשרה ימים, לפעמים זה אחרי שבוע, לצאת?', אז זה לא פשוט.

אז מה אתם עושים? אי אפשר לגרש אותם בכוח.
לפעמים מביאים גם משטרה. אין לנו ברירה, יש המון אנשים שצריכים להיכנס למלוניות,אנחנו כל הזמן מגדילים, השבוע ייפתחו עוד מלוניות גם בירושלים וגם בתל אביב, אנו כל הזמן מגדילים ואי אפשר צריך להקפיד על הזמן ולצאת בזמן. עכשיו זה יותר קל.

זה ממש עימותים?
עם חלק מהאנשים כן.

תתארי לנו סיטואציה כזאת שהיית מעורבת בה.
אני לא מעורבת.

שקיבלת עליה דיווח.
הדיווחים הם שיש משפחות ולפעמים בודדים שמסרבים, לפעמים נותנים להם עוד יום או יומיים והולכים טיפה לקראתם, אך אם לא - מזמינים משטרה, שוטר ניגש מבקש לצאת, צועקים מקללים, מגדפים אבל בסוף יוצאים.

כמה מקרים של הזמנת משטרה היו?
כל יום יש לנו.

מדהים, לא? ואת מתייחסת לזה בחיוך.
תראי, אני יכולה להבין גם את המשפחות עם הילדים, יש קושי. לא תמיד כולם מרגישים לגמרי טוב, ועכשיו עם ההוראות החדשות...