ד"ר ארז בירנבוים, מנכ"ל בית החולים אסותא, התייחס בראיון ל-103FM לעלייה המדאיגה בכמות חולי הקורונה בישראל: "אני מסתכל על המספרים גם בראייה הלאומית וגם מזווית בית החולים שלי באשדוד. זה נכון שיש כ-2000 חולים שאובחנו ביממה האחרונה, אבל כשאני מסתכל על מספר המאושפזים בבתי החולים אנחנו רואים מגמה של התייצבות, יש תחושה של מגמת ירידה קלה".

"מה שהכי משמעותי מבחינתי, זה שיש התייצבות במספר החולים הקשים", אמר בירנבוים, והוסיף: "זה לא אומר שיש מעט חולים קשים, אבל אנחנו מזהים מגמה של התייצבות, שזה בעצם העומס ומה שמטריד אותנו. אני חושב שיש ממד של בלימה. מדד ה-R עומד על 1.1. גמזו מכוון לפחות מ-1 אבל אנחנו לא במקום מטורף. אנחנו עדיין מובילים את העולם מהמקום הלא הנכון, אבל יש רושם של מגמת בלימה. למה זה קורה? אני באמת חושב שהמהלכים שננקטו לפני שבועיים מתחילים לשאת פרי".

כל פעם שיש אסון גדול בעולם, וצריך להקים בית חולים שדה תוך 48 שעות, נשלחים לשם ישראלים ותוך 2 וחצי דקות מקימים שם בתי חולים. למה לא לוקחים על עצמנו להקים עוד 3-4 מרכזים כאלה כדי להרגיע את המערכת ולתת למשק מה שהוא צריך לעשות?
"כשיש אירוע חיצוני מחוץ לישראל, משרד הבריאות ומשרד הביטחון אוספים כמה רופאים ואחיות מכל בית חולים ומייצר צוות גדול שמקים בית חולים בכל מקום אחר בעולם. פה אנחנו בסיטואציה שונה לגמרי. אם מחר בבוקר ייקחו ממני רופא, אני אוכל לשרת פחות".

יש לנו בעיה של הסד"כ של הכוחות המטפלים.
"יתרה מזאת, מאחר ומדובר בחולים קשים, וחולי הקורונה היוו לנו אתגר עובדה שהטיפול השתנה במהלך ה-3 חודשים האחרונים, מי שמטפל בהם הם הרופאים הטובים ביותר שיש לנו והמספר שלהם קטן. זה משאב שאם אני יוצא לבית חולים אחר בעולם אני לא מרגיש את זה, אבל כשאני צריך אותו אצלי כמות כוח האדם היא מצומצמת וזו הבעיה".

אני כאזרח ראיתי את ההופעה של פרופ' רוני גמזו והיה לי רגע שלקחתי אוויר לריאות. האם אתם מרגישים את הדבר הזה? אתם אופטימיים?
"יש קשר של רוני איתנו ויש גם קשר של חזי איתנו, היום ישבנו בפורום עדכון של כל בתי החולים". 

אהבתי לראות את האיזון המיידי שעשית.
"יש לי הערכה לשניהם. תקשיב, גם אתה יודע מה הפתרונות שצריך למערכת הזאת. הסיפור המרכזי שגמזו הצביע עליו זה אובדן האמון. נכון ששמו שם איש מכובד מאוד עם טייטל של פרופ', בסוף צריך מישהו שייצר אמון וחוזה חדש עם הציבור והציבור יישר אליו קו. שמו דמות כריזמטית ואיש ראוי להערכה, אבל אנחנו בברנז'ה יודעים את האמת. בסוף זה לא נורא מסובך, צריך שיהיה קו ברור בלי לעשות זיגזגים. טוב שהציבור מוצא אדם שאפשר לתלות בו אמון. אנחנו תולים בו אמון, הכלים הם ברורים, זה לא מאוד מסובך".

כל מי ששיווק אי פעם משהו יודע, שבסוף לא משנה כמה איכותי יהיה מוצר אם איש השיווק לא יודע לעשות עבודה.  אתה בעצם אומר שיש פה בעיה במסרים לציבור כי מקצועית אנחנו יודעים מה לעשות.
"כולנו הבנו, המתח בין הצלת חיים להצלת כלכלה לא כל כך פשוט. צריך לדעת ללכת בין הטיפות ולהיזהר מאוד במהלכים שיש להם השפעה רחבה. זה המורכבות של העניין הזה ואנחנו צריכים להאמין במנהיגים שלנו וצריך אורח רוח".