ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין ופרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו ערכו היום (ראשון) מסיבת עיתונאים ברקע מגמת הירידה בתחלואה בקורונה

"סיימנו ישיבת עבודה, אנחנו מתכוננים להצגת ההמלצות של פרופסור גמזו מחר, לפעול בכמה צירים, קיטוע שרשרת ההדבקה מודלים וסטטיסטיקה, יש כאן כיוון נכון", אמר ראש הממשלה. "היום היה יום חשוב. פתחנו בהחלטת ממשלה על פתיחת מערכת החינוך, מהלך עם השקעה תקציבית ענקית. חשוב להוציא את שנת הלימודים לדרך. חשוב לכלכלה. היום התקבלו גם המענקים, 99.57 אחוזים מהילדים קיבלו את המענק".

"ביקשתי מהמשרדים להביא לי תוכניות ארוכות טווח לדיון, גם לטווח הקצר וגם לארוך. מתכננים עוד תוכניות להנעת המשק. אנחנו בודקים אופציות לחיסונים שיהיו נגישים עבורנו, אני לא יכול להגיד שיימצא חיסון, אבל הסימנים מעודדים", סיכם רה"מ. "השלב הבא - איך לתמרץ צמיחה ותעסוקה בקורונה. יש תחומים שיכולים להתפתח באופן ייחודי, ויש לנו יכולת חדשנות ודיגיטליות לא מבוטלת. נדאג לתמיכה בעסקים שייפגעו. בהשוואה בינלאומית הרושם שלי הוא שאנחנו לא במקום הכי גרוע, בלשון המעטה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר: "בימים האחרונים כבר ברור שהצלחנו לעצור את עליית הנגיף. הוכחנו, האנשים שיושבים ליד השולחן הזה, שבעבודת צוות טובה וסיוע של אחרים אפשר להשיג הישג בשטח. זה טוב אבל זה לא מספיק. המספרים גבוהים ומדאיגים, גם נדבקים חדשים וגם חולים קשים, אנחנו צריכים להמשיך ולעשות מאמץ משותף. זה תלוי בשיתוף פעולה של כולנו. אם נתאמץ ביחד נוריד את המספרים ונקטע את התפשטות המחלה בעזרת קטיעת שרשראות ההדבקה".

פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו הסביר כי אנו "קרובים למצב בו התחלואה תרד, אנחנו בקו כמעט יציב. ההורדה קריטית בכל המגזרים", אמר והמשיך: "אני רוצה להישיר מבט לחרדים ולערבים. יודע שזאת תקופת בין הזמנים. חשוב לשמור על הכללים ולהמשיך להוריד את התחלואה, זה תלוי במשמעת של כולם. ראשי הרשויות ומנהיגי המגזר והמנהיגים הדתיים והפוליטיים - זה תלוי בכולכם. כל כלל שהוא, לא לזלזל. רוצים להגיע לימים הנוראים עם מדינת ישראל ירוקה".

"לכל המדינה אני רוצה למסור - להמשיך להקפיד על מסכות", הוסיף גמזו. "זה מוכיח את עצמו, וגם ריחוק חברתי, חקירות ובידודים. אני יודע שזה מרגיז. במילה אחרונה על ההגבלות - נהיה זהירים, לא נמהר להסיר הגבלות, אך ניישר קו בדברים שנראים לא סבירים. אנחנו רוצים אכיפה וכללים ברורים. יהיה קל להוריד את ההגבלות כשגרף התחלואה ירד".

פרופ' רוני גמזו (צילום: צילום מסך)
פרופ' רוני גמזו (צילום: צילום מסך)

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי מניין קורבנות הקורונה בישראל עלה ל-531, כאשר ארבעה בני אדם נפטרו היום החל מחצות. מניין הנדבקים מאז פרוץ המגיפה עלה ל-72,315, ומספר החולים הפעילים עומד על 26,153, זאת לאחר ש-625 ישראלים נדבקו ביממה האחרונה.

מניין החולים שמצבם קשה עומד כעת על 340, בהם 96 מונשמים, דבר המהווה מגמת ירידה קלה. משרד הבריאות עדכן עוד כי עד כה היום בוצעו 1,030 בדיקות. מספר בני האדם שהחלימו מהנגיף עלה ל-45,631 בני אדם.