בהמשך להודעה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, על האפשרות למתן מענק נוסף לאזרחים לפני חגי תשרי, על פי דיווח בפורסם אתמול ב"כאן 11", אמר שר האוצר, ישראל כ"ץ, כי אינו מכיר תכנית כזו וכי ככל הנראה זו אינה תיושם. מאידך, על פי הדיווח שפורסם אתמול, במידה ויוחלט לאשר זאת, ניתן יהיה לתת את המענק בצורה מדויקת, לאור זאת שהביטוח הלאומי אסף פרטי חשבון בנק על אזרחים רבים.

ראש המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' אבי שמחון שקידם גם את המענקים הקודמים, בוחן את היתכנותו של המענק הנוסף. המטרה היא לבדוק ככל שניתן אם הכסף שניתן אכן הופנה לצריכה, או ש"נספג" בחשבונות הבנק של הציבור. במקרה שהכסף אכן יועד לצריכה, הדבר יהווה תמריץ להעברת המענק הנוסף כאמור.

אתמול החל הביטוח הלאומי להעביר את הכסף לחשבונות האזרחים במסגרת תוכנית המענקים לכל אזרח. בשלב ראשון בוצעה הפעימה הראשונה של "מענק הקורונה הממשלתי" למשפחות עם ילדים מתחת לגיל 18 - 500 שקל לכל ילד עד הילד הרביעי במשפחה, ולאחר מכן 300 שקלים לכל ילד. בסך הכל הועברו מענקים מהממשלה ל־1.220 מיליון חשבונות בנק של הורים, שמקבלים באופן שוטף קצבת ילדים מדי חודש. הסכום שיועבר בפעימה הראשונה הוא כ־1.45 מיליארד שקל, עבור כ־2,980,000 ילדים.

בשבוע שעבר אמר מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי, כי "פרויקט בסדר גודל של מענק לכל אזרח מעולם לא היה במחוזותינו. עובדי הביטוח הלאומי ממשיכים לעבוד במתכונת חירום מאז מרץ, בעמידה במשימות הלאומיות, מתוך מודעות לגודל השעה והשליחות שבצידה. הכספים יועברו לרשות הזכאים בפעימות עד שאחרון האזרחים יקבל את המענקים המגיעים לו".