לאחר הדיון בקבינט הקורונה שהסתיים ללא הסכמות, פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו, מנהל "מגן ישראל", יערוך היום (שלישי) סיורים ופגישות בערים האדומות במגזר החרדי, שבהן רמות התחלואה בקורונה גבוהות במיוחד, על מנת לבחון מקרוב את התפקוד העירוני ולגבש יחד את הכלים שיש להפעיל על מנת לעצור את שרשרת ההדבקה בכל עיר ועיר. 

בתוך כך, שרים בקבינט שצוטטו בגלי צה"ל יצאו נגד פרופ' גמזו, ואמרו כי הוא "נראה אובד עצות". לדבריהם, "מה שקרה בקבינט הקורונה אתמול היה מביך. הדברים שנאמרו היו ססמאות ריקות בלי שום הצעה קונקרטית. הוא לא הציע שום דרך להוריד את המספרים". 

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, מיהר להגיב למתקפות על גמזו, ואמר בביקור בבית החולים וולפסון: "ההתקפות האלה יוצאות כנראה מגורמים פוליטיים שונים. אני רוצה לומר בצורה ברורה - אנחנו ביחד במאבק הזה. כל ניסיון לגלגל את האחריות על מישהו אחר ולהראות על ידי כך ש'אני לא קשור או לא אשם בשום דבר' - הניסיון הזה ייכשל".

ביקור בערים האדומות

הערים בהם יבקר גמזו הן אלעד, בית שמש ומודיעין עילית. סיור דומה מתוכנן גם בערים האדומות במגזר הערבי. אל הסיור יתלוו אלוף במילואים רוני נומה ונציגים מפיקוד העורף, מרכז השלטון המקומי, משרד הפנים וקופות החולים. 

כזכור, אתמול התכנס קבינט הקורונה על מנת לדון בהצעה להסיר את ההגבלות בסופי השבוע ולאפשר גישה לגני השעשועים, אך השרים לא הגיעו להסכמות והוחלט כי ישיבה נוספת תתקיים מחר, וכי עד אז יגבש גמזו את ההמלצות שלו. 

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס לנושא טרם הישיבה, ואמר: "אין חצי סגר, אם מחליטים על סגר - צריך להיות סגר מלא. כל עוד זה לא המצב, אין טעם בסגר חלקי". ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ ואריה דרעי דרשו בדיון להטיל סגר מלא בסופי השבוע, או להסיר את ההגבלות לחלוטין. אפשרות נוספת שעלתה היא סגר מלא מאמצע חודש אוגוסט ועד סופו במטרה להוריד את אחוזי התחלואה ולאפשר למערכת החינוך לפתוח כשורה את שנת הלימודים.