בהתאחדות בעלי האולמות וגני האירועים בישראל יצאו היום (ראשון) בפנייה לראש הממשלה, שר האוצר, שר הבריאות ופרויקטור הקורונה, במסגרתה דרשו לעצור את האירועים הפיראטיים המתרחשים בחללים לא מפוקחים, בזמן משבר הקורונה.

לטענת הארגון, "התופעה שהחלה עם פרוץ משבר הקורונה, במסגרתה אנשים פרטיים וגופים שונים תורמים חללים לקיום שמחות ואירועים, מובילה לחגיגות פיראטיות רבות משתתפים. אלו אירועים שנערכים ללא כל פיקוח, אינם עומדים בהנחיות התו הסגול ומסכנים חיי אדם". 

נועם לוי, יו"ר התאחדות בעלי האולמות וגני האירועים, אמר: "משרד הבריאות יחד עם יתר גופי הממשלה שמובילים את המאבק תורמים במו ידיהם להתפרצות המגיפה. הם מיהרו לסגור את אולמות האירועים קודם כל ומה שקורה בפועל גרוע הרבה יותר - מתקיימים אירועים פרטיים המהווים מדגרת קורונה. אירועים נערכים עם עשרות אנשים במקומות פיראטיים ללא כל פיקוח והשגחה. לעומת זאת, באולמות המורשים אנו יודעים לעבוד תחת פיקוח ולפי הנחיות משרד הבריאות מבלי לסכן חיי אדם". 

בני גנץ בביקור במפקדת הקורונה של פיקוד העורף. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחו

במקביל, בהתאחדות קראו לממשלה לייצר מתווה שעל פיו תותר כניסה לאולמות וגני האירועים בתפוסה של 35% עפ"י רישיון עסק. "כך לדוגמא", הסבירו בהתאחדות בעלי האולמות וגני האירועים, "באולם שהרישיון מתיר לו לאכלס 1,000 מוזמנים יוכלו להיכנס 35% אחוז - דהיינו 350 אורחים וכן הלאה. זהו פתרון מיטבי במסגרת תקנות החירום ובתקופת משבר הקורונה, שמאפשר לנו להמשיך לקיים שגרת אירועים תקינה וקרובה למציאות ככל שניתן.

"זוגות שוכרים אנשי צוות ובעלי מקצוע שונים על מנת להפיק את אירוע חלומותיהם ואין כל פיקוח על הכספים המשולמים במסגרת זו. אם עבירות הלבנות ההון ילכו ויגדלו, בסופו של דבר אנו צפויים לראות פגיעה במעמד ישראל ב-OECD, מה שיהווה פגיעה ממשית בכלכלת ישראל, נכתב עוד במכתב ההתאחדות לגורמים בממשלה.