"השמים לא באמת נפתחים", העירה יו"ר ועדת הקורונה בכנסת, ח"כ יפעת שאשא ביטון, בתום דיון שנערך היום על המתווה שמגבש משרד הבריאות לפתיחת השמים החל מיום ראשון. "אנחנו עובדים על עצמנו", אמרה עוד שאשא ביטון, לנוכח המתווה שאינו כולל את כניסתם לארץ של תיירים שאינם ישראלים.

במהלך הדיון התברר עוד, שמרבית "המדינות הירוקות" עדיין לא נתנו את הסכמתן לכניסתם של תיירים ישראלים ולא הבהירו מה יהיו התנאים.
נציג משרד הבריאות, ד'"ר אשר שלמון הבהיר בדיון שהמטרה היא להגיע לקבלת תשובה לבדיקת קורונה תוך 24 שעות. "אנחנו לא דורשים בדיקות, אבל ייתכן שמדינות אחרות יידרשו בדיקות", הוא הוסיף.

על פי המתווה המתגבש, ישראלים יוכלו לצאת לעשר מדינות שהוגדרו כירוקות ולא יידרשו עם שובם לארץ להיכנס ל-14 ימי בידוד. אולם, לנוכח חוסר הוודאות, בענף התיירות לא שררה אתמול אופטימיות.
מאות מעובדי ענפי התיירות והתעופה הגיעו בבוקר לנמל התעופה בן גוריון בשיירת מכוניות ויצאו בדרישה לממשלה: "תנו לטוס"!"
את ההפגנה הובילה התאחדות משרדי הנסיעות בשיתוף המטה להצלת התיירות ומטה עתיד התיירות.

לטענת המארגנים, ב-16 בחודש אמורים להיפתח השמים, אבל בינתיים אין הסכמים מדיניים, אין יעדים שאפשר לטוס אליהם ואין נהלים של משרד הבריאות לבידוק ובנוסף, גם אין אפילו מכירת כרטיסים והזמנות של תיירים לארץ. "נוסע לא יכול לתכנן נסיעה ואנשי הענף אינם יכולים להתפרנס כל עוד המצב נשאר כפי שהוא. חייבים לצקת תוכן לאמירה 'פותחים את השמים'", טענו במטה המאבק.