בשיחה שערך היום (רביעי) עם כאן רשת ב', הודה מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, כי יש לנו סיבה להיות מודאגים. "התחלואה מתנדנדת, סדר גודל של עד 2000 מאומתים ביום. יש חולים קשים ומונשמים בבתי החולים. זה שדה קרב נגד הנגיף". לגבי פתרון הסגר הוסיף: "סגר הוא כל הזמן על הפרק, הפתרון היחידי שניתן היום לעשות כדי להוריד את התחלואה זה סגר - אבל אנחנו לא רוצים להגיע לשם, אלא לנהל פעילויות, אורח חיים שימנע התקהלויות והדבקה". 

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי מאז חצות אובחנו 102 ישראלים שנדבקו בקורונה, וכי אתמול נדבקו 1,785 ישראלים אחרים, כך שמניין הנדבקים מאז פרוץ המגיפה עלה ל-86,959. מספר החולים הפעילים עומד כעת על 24,761, בהם 377 במצב קשה ו-110 מונשמים. ע"פ פרופ' לוי, בתי החולים נמצאים בחוסר רב מאד ומספרים כאלו של חולים קשים יציבו קושי רב מאד למערכת מבחינת טיפול. 

פרופ' לוי עוד הסביר כי ישנה התייצבות כלשהי, אך לא ירידה מרשימה ועל כן יש הרבה מה לעשות כדי להוריד את התחלואה: "אנחנו צריכים להמשיך עם המסיכות, ריחוק, הגיינה, מניעת התהקלות. ההנחיות כאלו בעינן, הן מונעות פעילות התקהלותית במקום סגור. אנחנו מגבשים סט כלים כדי להוריד תחלואה כדי לא להגיע לסגר מאיים שיש לו השלכות כלכליות וכולי על כולנו". 

על ההפגנות שמתקיימות בשבועות האחרונים מחוץ למעון רה"מ, הביע לוי את דעתו הנחרצת, כי צריך לקיים אותן באופן שונה על מנת למנוע הדבקה המונית. "בימים אלו, ההתקהלות, של אנשים עירומים למחצה, חלקם ללא מסיכות - זה בהחלט יכול לגרום להידבקויות", אמר והדגיש, "לא אגיד שאני רוצה למנוע את ההפגנות, אלא לקיים אותן באופן שונה, שישמור על ריחוק, שיהיו אנשים עם מסיכות - כך ניתן להביע את העמדה הדמוקרטית שניתנה לכולנו. לא נכון בעת הזו להתקהל בצורה הזו בכזו קרבה, בתנאים הללו, זה אירוע שיכול בהחלט לעורר את ההידבקות וזו בדיוק ההתקהלות שאנחנו רוצים למנוע".

על נושא פתיחת שנת הלימודים החדשה, ציין כי המטרה היא להתחיל את שנת הלימודים כסדרה לכולם ושקיים מתווה שקבעו יחד עם משרד הבריאות, לפיו ככל הנראה הכיתות הצעירות יתחילו ויהיה מודל למידה היברידי בכיתות הגבוהות יותר. "ייתכן שגם החינוך עלול להיות בלימודים מקוונים. זה תלוי ביישוב, בתנאים שיוטלו עליו מבחינת שיטת הרמזור. אנחנו נערכים לכך, בודקים כמה ילדים נדבקים וכמה זה חמור או לא. בימים אלו אנחנו בדיונים עם משרד החינוך, כולנו רוצים שחינוך יתחיל, אנחנו מבינים את החשיבות להורים, בייחוד בכיתות הצעירות".