ועד עובדי המעבדות הרפואיות הודיע היום (חמישי) כי פוצץ המשא ומתן עם משרד האוצר. עובדי המעבדות דורשים ממשרד האוצר מזה תקופה ארוכה, לשפר את תנאי העסקתם, על רקע ריבוי העבודה בשל המאבק בנגיף הקורונה.

בתחילת השבוע הודיע ועד עובדי המעבדות הרפואיות כי הוא צפוי להחריף את המחאה כנגד משרד האוצר. בין היתר מוחים העובדים על כך כי משקיע משרד האוצר תקציבים גבוהיים יותר במעבדות המחקר הפרטיות, לרבות מעבדות "מיי הריטג'", כחלק מהמאמץ להעלות את כמות בדיקות הקורונה מדי יום. 

בשעה זו מוחים עובדי המעבדות הרפואיות במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא). הקולות העולים מן המחאה היום מספרים על הייאוש בקרב העובדים וכן כי הם מאיימים להשבית את המערכת הבריאותית כולה. "אנחנו עובדי המעבדות מיואשים, מצד אחד עובדים מאוד קשה ובעומסים כבדים ומצד שני הממשלה עסוקה ב"כן בחירות"? "לא בחירות?", אמרו היום. קולות קשים נשמעים נגד רה"מ נתניהו, שר האוצר כץ ושר הבריאות אדלשטיין.  

יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים, הביוכימאים ועובדי המעבדות, אסתר אדמון אמרה היום: "המו"מ עם האוצר תקוע כבר ארבעה חודשים, כאילו אין קורונה, כאילו האוצר לא שופך עשרות מיליוני שקלים על המעבדות הפרטיות". עוד אמרה אדמון כי היא קוראת לרה"מ "להסתכל רגע הצידה, מעבר לנושאים האישים, שמעניינים אותו, ולהבין שבהתעלמותו, הוא מכין את מדינת ישראל למשבר ענק, שהוא כנראה אינו מבין את משמעותו" בנוסף אמרה אדמון כי משבר הפסקת בדיקות הקורונה  הוא לא פחות מדרמטי, שיביא להשבתת מערכת הבריאות כולה.