קבינט הקורונה אישר היום (שישי) תקנות חדשות, המייצרות אחידות בכללי ההתקהלות במקומות השונים. במסגרת ההחלטה, ההתקהלות בשטח פתוח מותרת עד 30 איש, ובשטח סגור בגודל של עד 80 מ"ר - עד עשרה אנשים. כאשר מדובר בשטח מעל 80 מ"ר - מותרת התקהלות של עד 20 אנשים. כמו כן, התפוסה במקום ציבורי או עסקי שאינו בית תפילה או בית אוכל יכולה להיות גם לפי אדם לכל 7 מ"ר (הגבוה מביניהם).

על פי התקנות הללו, מקום ציבורי או עסקי הוא כל מקום הפתוח לציבור או עסק, חוץ ממקום שפעילותו נאסרה, בהם - קניון, מוזיאון, שוק, חנויות, עסקים אטרקציות תיירותיות, בריכות, חדרי כושר וכו'. עוד נמסר בהחלטה כי "ההגדרה של "אנשים הגרים יחד" תורחב גם למלווה של אדם בעל מוגבלות. כמו כן, בשירות משלוחים, לבקשת אדם בעל מוגבלות תתאפשר הכנסת המשלוח לתוך הבית". החלטת הקבינט תובא לאישור ועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת, וככל שלא תתקבל  החלטה אחרת, התקנות ייכנסו לתוקפן ביום ראשון הקרוב, בשעה 14:00.

בתוך כך, המשטרה הגבירה החל מהבוקר את האכיפה בכפר ירכא, על מנת לבלום את התפשטות נגיף הקורונה באזור, בהתאם להנחיות וממצאי משרד הבריאות, תוך פריסת מחסומים בכניסה ליישוב. עשרות שוטרים יסיירו במרכזי הקניות בירכא ויתמקדו בהסברה ואכיפת חובת עטיית מסיכה, לצד עמידתם של בתי העסק בתנאי התו הסגול וכן פיקוח אחר חייבי בידוד. בנוסף, המשטרה הקימה, כאמור, מחסומי בידוק בכניסות לכפר, בהן תמקד המשטרה את ההסברה והפיקוח בדבר מילוי הנחיות משרד הבריאות. 

פריסת מחסומים בירכא (צילום: דוברות המשטרה)
פריסת מחסומים בירכא (צילום: דוברות המשטרה)

מאז חצות נפטר חולה קורונה נוסף ונדבקו 344 ישראלים בקורונה, כך שמספר הנדבקים מאז פרוץ המגיפה בישראל עלה ל-90,472, בהם 23,665 חולים מאומתים. מספר החולים הקשים ירד ל-377, בהם 110 מונשמים. עד כה החלימו 66,151 ישראלים שנדבקו בנגיף. אתמול נדבקו בסך הכל 1,639 בני אדם בקורונה בישראל, ובוצעו 27,919 בדיקות.

חשד להתפרצות קורונה בפתח תקווה

אמש נמצא כי במתחם באזור התעשייה קרית אריה בפתח תקווה, בו שוהים כ-150 פועלים זרים, קיים חשש להתפרצות הנגיף. ראש עיריית פתח תקוה, רמי גרינברג, הורה לגורמי הרשות לתחום את האזור המדובר ולהפעיל חפ"ק מחוץ למתחם.

חשש להתפרצות הנגיף בפ''ת (צילום: דוברות עיריית פתח תקווה)
חשש להתפרצות הנגיף בפ''ת (צילום: דוברות עיריית פתח תקווה)

כמו כן, בתיאום עם משרד הבריאות, קופות החולים יחלו בביצוע בדיקות ויתבצעו פינויים למלוניות בהתאם. החפ"ק יפעל מחוץ למתחם 24/7 ולאורך סוף השבוע, ויינתן מענה לצרכי העובדים השוהים בתוך המתחם.

גרינברג מסר: "עם קבלת המידע על חשש להתפרצות במתחם בו שוהים עובדים זרים, יצאנו לשטח, תחמנו את המקום וודאנו כי יבוצעו בדיקות כבר במהלך הסופ"ש. הקמנו חפ"ק עירוני שיעבוד לאורך כל הסופ"ש בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות ופיקוד העורף. חשוב לציין כי המתחם נמצא בקצה העיר ולא באזור מגורים וכן האירוע נמצא כעת בשליטה".