קבינט הקורונה אישר ביום שישי תקנות חדשות הנוגעות להתכנסויות, והן ייכנסו לתוקפן היום בשעה 14:00. לפי המתווה החדש וההקלות בו, ההתקהלות בשטח פתוח מותרת עד 30 אנשים (לעומת 20 לפני כן), ובשטח סגור (בגודל של עד 80 מ"ר) - עד 20 אנשים. 

שר הבריאות יולי אדלשטיין החליט, לאחר התייעצות עם מנכ"ל משרדו, פרופ' חזי לוי, ועם הפרויקטור, פרופ' רוני גמזו, על השוואת תנאי הפעילות בין המסעדות ובתי התפילה, בלי לפגוע בבעלי העסקים. קבינט הקורונה אמור להתכנס בפעם השנייה השבוע כדי לקבל החלטות שעשויות להוריד את קצב התחלואה היומי. היעד הוא הגעה ל־400 חולים ביום. 

השרים יתבקשו לבחור מבין שלוש חלופות שהכין הממונה על המאבק בנגיף הקורונה, פרופ' רוני גמזו: הראשונה היא שגרת מאמץ נוכחי והימנעות מצעדי קיצון. התוכנית כוללת החמרה או הקלה של מגבלות בהתאם למדדי התחלואה.החלופה השנייה היא תוכנית "ריסון חלקי", התחומה למשך שבועות ספורים.

פרופ' רוני גמזו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
פרופ' רוני גמזו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

לפיה, יצומצמו תחומים ומגזרים שבהם יש התקהלות, בשמירה מרבית על פעילות המשק. המתווה הזה כולל, בין היתר, סגירה של מסעדות, קניונים, שווקים, בתי מלון, אולמות אירועים, מפעלים לא חיוניים ומקומות עבודה ללא קבלת קהל. כמו כן, שנת הלימודים תיפתח עד כיתה ד' בלבד ומספר הנוסעים בתחבורה הציבורית יופחת ב־40%.

האפשרות השלישית היא ״תוכנית ריסון מהודק״, שכוללת בתחילה סגרים מקומיים במקומות התפשטות וצמצום פעילות במגזר הציבורי והפרטי, עד לכדי סגר כולל במידת הצורך. 

אחד המוקדים שגורמים לדאגה הוא ללא ספק היישוב ירכא בצפון. ביום חמישי קרא משרד הבריאות לציבור להימנע מכניסה למקום בשל מה שהגדיר כ"שיעור תחלואה גבוה של נגיף הקורונה". 

אתמול הוקם ביישוב מתחם דרייב־אין צבאי ראשון בידי מפקדת ״אלון״, שאליו הגיעו להיבדק במהלך היום 530 מתושבי ירכא. מועצת ירכא, בסיוע מתנדבים וחיילי פיקוד העורף, חילקו מאות ארגזי מזון לאוכלוסיות חלשות ומבוגרות. פיקוד העורף גם סייע בפינוי החולים והמבודדים למלוניות ולבתי החולים.

קורונה בישראל (צילום:  REUTERS/Amir Cohen)
קורונה בישראל (צילום: REUTERS/Amir Cohen)

לפי הנתונים הרשמיים, עד אמש אובחנו 92 אלף חולים בנגיף הקורונה, מהם 23.5 אלף חולים פעילים. 387 מהחולים במצב קשה, מהם 116 מונשמים.

665 חולים חדשים אובחנו ביממה בין שישי לשבת מתוך 6,950 בדיקות בלבד. יממה לפני כן אובחנו 1,386 חולים מתוך 20,736 בדיקות. עד כה נפטרו 674 חולים, שבעה מהם אתמול. גם בסוף השבוע האחרון פעילות המשטרה הייתה מצומצמת ביותר בכל הקשור לאכיפה נגד מפירי תקנות החירום במסגרת המאבק בנגיף הקורונה. 

מהנתונים של היממה מיום שישי בצהריים ועד אתמול, רשמה המשטרה 920 דוחות לאזרחים שיצאו למרחב הציבורי ולא עטו מסיכות על פניהם. 
החל מהיום תאושר כניסת ישראלים ממדינות "ירוקות" לישראל ללא חובת בידוד וללא בדיקה מקדימה. רשימת המדינות שאפשר לטוס ולחזור מהן ללא צורך בבידוד כוללת את יוון, קרואטיה ובולגריה.