הסתדרות המעבדות הודיעה היום (ראשון) כי עובדי המעבדות בכל הארץ יפתחו בשביתה כללית החל מה-30 באוגוסט, זאת על רקע אי הסדרת פעילות המעבדות הציבוריות ותנאי העסקת העובדים. אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים הביוכימאים ועובדי המעבדות, אמרה לגל"צ כי "לצערנו, משרדי הממשלה מזלזלים בנו וגוררים רגליים. לאף אחד בממשלת ישראל לא בוער להסדיר את פעילות המעבדות הציבוריות ואת תנאי העסקתנו. במצב זה, אין לנו ברירה, אלא לצאת לשביתה כללית".

בהודעת הסתדרות המעבדות נכתב: "עוד שבועיים, מ-30 באוגוסט, שביתה ללא הגבלת זמן במעבדות הרפואיות. בשעה זו מכריזים עובדי המעבדות, באסיפת מחאה בבית החולים, בלינסון, על שביתה כללית בכל המעבדות הרפואיות הציבוריות בארץ,  בעקבות התפוצצות המו"מ עם משרד האוצר. לעובדי המעבדות הרפואיות יש שני סכסוכי עבודה פתוחים, כך שהם יכולים לפרוץ בשביתה בכל עת".

אדמון הוסיפה: "לצערנו, משרדי הממשלה מזלזלים בנו וגוררים רגליים. לאף אחד בממשלת ישראל לא בוער להסדיר את פעילות המעבדות הציבוריות ואת תנאי העסקתנו. במצב זה, אין לנו ברירה, אלא לצאת לשביתה כללית. משרדי האוצר והבריאות משחקים איתנו "פינג פונג" כבר יותר מ-5 שנים, וזורקים את האחריות מצד לצד. אפשר היה לצפות שנגיף הקורונה יסיים את הסאגה המטופשת הזו ויבהיר את חשיבות יציבות המערך המעבדתי, אבל גם נורות האזהרה הכי בוהקות לא מזיזות לאף אחד, מראש הממשלה דרך האוצר והבריאות".

עוד ציינה יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים כי "על שולחן הממשלה יושבים דו"חות רבים, המתארים את המצב במעבדות, אבל כלום לא קורה. רוח עובדי המעבדות היא של אווירת ייאוש ותסכול. ככה אנחנו מסרבים להמשיך לעבוד".