מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי והמשנה למנכ"ל, פרופ' איתמר גרוטו מקיימים כעת (שני) תדרוך לעיתונאים בנושא פתיחת השמיים. אליהם צפוי להצטרף ראש מחלקת יחב"ל במשרד הבריאות, ד"ר אשי שלמון.

פרופ' חזי לוי אמר: "מתקיימים דיונים כיצד לפתוח את השמיים גם לתיירים". עוד אמר המנכ"ל כי "אנו פועלים כדי לפתוח פתח לישראלים שרוצים לצאת מהמדינה".

המשנה למנכ"ל, פרופ' גרוטו, פירט את את התהליך אותו צפויים הטסים. על פי התהליך יהיה על הטסים לבדוק תחילה את רשימת המדינות הירוקות באתר משרד הבריאות, שצפויה להתעדכן אחת לשבועיים. בנוסף ידרש הנוסע לבדוק את רשימת הדרישות של המדינה אליה הוא טס, וכן לבדוק אם נדרשת בדיקת קורונה באותה מדינה. פרופ' גרוטו הדגיש כי לא תהיה אפשרות לצאת מנתב"ג בלא עמידה בכל הדרישות של משרד הבריאות. לקראת החזרה לארץ ידרשו הטסים לחתום שוב על הצהרת בריאות וכן להצהיר כי שהו במדינות ירוקות בלבד.

מוקדם יותר היום, רה"מ, בנימין נתניהו, ושרת התחבורה, מירי רגב, ערכו סיור בנתב"ג  התייחסו למתווה פתיחת השמיים הצפוי. בנוסף למתווה המתוכנן, התייחסו רה"מ ושרת התחבורה לפתיחת קווי הטיסה בין תל אביב ודובאי, על רקע הסכם נירמול היחסים בין ישראל ואיחוד האמירויות. נתניהו אמר כי "אנחנו עובדים עכשיו על לאפשר טיסות ישירות מעל סעודיה, בין תל אביב לדובאי. זה ישנה את התעופה הישראלית". השרה מירי רגב הוסיפה: "כל שבועיים נפתח יעדים נוספים. צריך להודות לרה"מ שאפשר לפתוח את ענף התעופה. זו בשורה גדולה לאזרחי מדינת ישראל שאוהבים לטייל".

כחלק ממתווה פתיחת השמיים, אישר אתמול מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' לוי, כי החוזרים מ-20 מדינות ירוקות שונות יהיו פטורים מחובת בידוד. המדינות המופיעות בצו עליו חתם לוי הן: אוסטריה; איטליה; אסטוניה; בולגריה; בריטניה; גאורגיה; גרמניה; דנמרק; הונג-קונג: הונגריה; יוון; ירדן; לטביה; ליטא; ניו-זילנד; סלובניה; פינלנד; קנדה; קפריסין; קרואטיה. עצם החתימה על הצו מאשרת את החלטת הממשלה בנושא. במשרד הדגישו כי "הצו לפטור מבידוד  חל רטרואקטיבית, גם על מי שכבר נחת בארץ וחזר מהמדינות הירוקות".