הנהגת ההורים הארצית הודיעה היום (שלישי) כי תשבית את פתיחת שנת הלימודים במידה והמתווה של הפתיחה לא יבוטל או ישונה. באופן דומה, גם חיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי, מסר בשמו ובשם וכל ראשי הערים, כי "משרד האוצר לא מעביר כספים וממשיך לטמון את ראשו בחול. הוא מכשיל את מאמצינו לפתוח את שנת הלימודים ולתת לציבור מענה אמיתי. הצהרונים תמיד מתוקצבים מעל לתקציב הבסיס, אבל עכשיו הממשלה מסרבת להעביר החלטה על תקציב לשנת הלימודים תשפ"א. במקום להוסיף כץ רק מקצץ. ללא העברת תקציב לצהרונים, להקמת כיתות לימוד נוספות ולתוכניות לנוער בסיכון – אנחנו אומרים בקול ברור – לא נפתח את שנת הלימודים".

מועצת הנהגת ההורים הארצית אישרה אמש ברוב קולות את ההחלטה האמורה. מירום שיף, יו״ר הנהגת ההורים הארצית, אמר: ״המתווה יאלץ מאות אלפי ילדים להישאר לבד בבית כל השנה תוך כדי חשיפה ללא בקרה לסכנות ברשת וברחוב. ביטול סבסוד הצהרונים מעלה את נטל התשלומים על ההורים בעיקר בפריפריה, והטלת המגבלה של איסור איחוד מסגרות לא מאפשר מסגרות רבות ובכך ופוגע הלכה למעשה בפרנסתם של מאות אלפי הורים".
 
"חוסר תקצוב תוכנית היל״ה הינו בגידה בחוק חינוך חובה ויוביל בפועל לפליטתם מהמערכת של 9000 ילדים ובני נוער, אי תקצוב תוכניות למניעת נשירה לנוער בסיכון זו בגידה בציבור. חוק חינוך חובה נחקק לטובת כל ילדי ישראל באשר הם ואנחנו לא נוותר על אף ילד. מצב זה מביא את ההורה להיות כספומט, שתקן וצייתן. הנהגת ההורים הארצית מעבירה הבוקר לשר החינוך ומשרד החינוך מסר ברור וחד: הגזמתם! ואיננו שותקים עוד״, הוא אמר עוד. 

בכנסת התקיים היום (שלישי) דיון משותף לוועדת הקורונה והחינוך, במטרה להתכונן לשנת הלימודים הקרובה. פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, אמר בדיון כי הכוונה של המשרד היא לאפשר את פתיחת שנת הלימודים, אך הביע גם הסתייגויות. 
 
"אנחנו נמצאים במצב תחלואה כזה שהוא רגיש, אבל יציב. אנחנו עלולים לראות שינוי לרעה בימים הקרובים, ולכן לא רוצים לקבל החלטות שישתנו ברגע האחרון. הכוונה כרגע היא לפתוח במתווה המלא, כפי שהוצג, את כל הכיתות, אמר פרופ' גרוטו. 

נתניהו מסמן מטרה בדרך לחיסון לקורונה. צילום: לע"מ

"בנוסף אנחנו עובדים על מסמך הנחיות לגבי אוורור של הכיתות הסגורות, כלומר לפתוח חלון בחלל הסגור. 
לגבי כיתות ג' ו-ד ', בתקופה האחרונה, גם בעקבות בית הספר, היתה עליה בתחלואה בקבוצות הגיל. אין ספק שישיבה בחלל סגור תורמת להידבקות. אנחנו חוששים לפתוח את הכיתות העליונות משום - כיתות ז' ומעלה - כי הם מקור הדבקה מרכזי. יש שאלה לגבי זה, במיוחד כשאנחנו במצב רגיש", אמר עוד גרוטו.

"התכנית היא לפתוח במתווה מלא, אבל יהיה דיון בין שר הבריאות לשר החינוך, ממש לפני תחילת שנת הלימודים, ואז תהיה החלטה סופית בעניין הזה", סיכם פרופ' גרוטו. 
 
גילה נגר, המשנה למנכ"ל במשרד החינוך, ענתה לשאלות הח"כים לגבי לימודים מלאים גם לכיתות ה' ו-ו': "למה למהר? אנחנו בעד לחכות ולראות מה יקרה אחרי החגים לגבי הכיתות הגבוהות".
 
יושבת ראש ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא ביטון אמרה בדיון: "היום בבוקר שמעתי אדם שהביאו אותו לייעץ לקבינט והוא אמר שכולנו נמות אם לא יהיה סגר מיידי. אני לא בקיצוניות הזו ולא בקיצוניות השנייה. אנחנו רוצים לבחון את הנתונים תוך כדי שאנחנו מסתכלים עליהם בעיניים הנכונות. לכן בואו נסכם שאתם תביאו בשבוע הבא את הנתונים שיש לכם לגבי התחלואה בבתי הספר בגל הראשון ואז נדע על מה אנחנו מסתמכים".