האם כל חברי כחול לבן בדרך לבידוד? שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה, חברת כחול לבן, הודיעה הערב (ראשון) כי היא נדבקה בקורונה. למעריב נודע כי כבר ביום שישי היא לא חשה בטוב, ביצעה בדיקה בשבת, שחזרה חיובית.  על פי בדיקה ראשונית, שהתה השרה בכנסת לאחרונה ביום רביעי האחרון, ב-19/8.  מדוברות הכנסת נמסר כי תימשך חקירה אפידמיולוגית בנושא בתיאום נציגי משרד הבריאות.
 
הידבקותה של תמנו-שטה בנגיף מעלה סימני שאלה לגבי הצורך בבידוד של כל חברי סיעתה, כולל ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ. זאת, לאחר שחברי סיעת כחול לבן בילו ביום גיבוש בכפר המכביה ביום שישי האחרון. יום בו כאמור חשה השרה שלא בטוב. בין המבודדים הטריים: שר המשפטים אבי ניסנקורן.

פנינה תמנו שטה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
פנינה תמנו שטה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

 
תמנו שטה כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "שלום חברים ולילה טוב, בסוף השבוע לא חשתי בטוב, על כן בבוקר ראשון נבדקתי בדיקת קורנה וכפי שפורסם נמצאתי חיובית לנגיף. משרד הבריאות מבצע כעת את החקירות האפדימיולוגיות כדי לעדכן בהנחיות את כל מי שהיה בסביבתי. 
בשורות טובות ובריאות לכל ישראל".

בינתיים, בעקבות היוודע הדבר, מהומה פרצה הערב בוועדת הכספים בשעה שחבר הכנסת מיקי לוי ביקש להוציא מהדיון את נציגי כחול לבן איתן גינזבורג והילה שי וז'אן. זאת, משום שהיו בסופ"ש בגיבוש עם השרה, שהתברר כאמור כי היא חולת קורונה. 

ח״כ מיקי לוי (יש עתיד-תל״ם) אמר בוועדת הכספים בדיון על החוק לדחיית תקציב המדינה: ״אני דורש להוציא מהדיון את חברי כחול לבן שהיו בגיבושון עם השרה פנינה תמנו שטה שחלתה בקורונה. כל אזרח אחר היה נשלח מיד לבידוד וכך ראוי שיקרה גם כאן. הם פשוט מסכנים את כל חברי הוועדה והעובדים המסורים בכנסת. לצערם הרב הקורונה לא מתנהגת באופן שונה אפילו עם חברי כנסת חסרי עמוד שדרה״.