שר החינוך יואב גלנט ומנכ״ל המשרד עמית אדרי סיכמו אמש עם שר הבריאות יולי אדלשטיין ועם פרויקטור הקורונה, פרופ׳ רוני גמזו, כי שנת הלימודים - מגן ועד כיתה יב׳ - תיפתח באחד בספטמבר, בהתאם לתכנית 'לומדים בביטחון'. בנוסף, סוכם כי בערים 'אדומות' תיבחן בהתאם להערכת המצב האפשרות לדחות את פתיחת שנת הלימודים לתלמידי כיתות י׳-יב׳ עד לאחר החגים. החלטה בנושא זה תילקח בסמוך לתחילת שנה״ל בסוף חודש אוגוסט.

ח"כ שאשא בידיון על פתיחת שנת הלימודים. צילום: ערוץ הכנסת

בנוסף סוכם כי נציגים של משרד הבריאות יצטרפו לחמ״ל ״לומדים בביטחון״ במשרד החינוך ונציגי משרד החינוך יצטרפו לחדרי המצב של משרד הבריאות. בנוסף, יבוצע סנכרון נהלי דיווח בין המשרדים, כדי ליצור תמונת מצב עדכנית, מדויקת ונרחבת בנוגע לתחלואה במערכת החינוך.

כמו כן, הוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות ח"כ עפר שלח, אירחה היום (שני) לדיון בנושא בוועדה את שר החינוך גלנט וצוות משרדו, שהציגו בפני הוועדה את שלבי התכניות בפתיחת שנת הלימודים בכל הגילאים. כמו כן, עסקו בוועדה בסאגת הפחתת תשלומי ההורים שטרם אושרה בוועדת החינוך וכן בנושא העסקת מורים וגננות בסיכון. 

"העיקרון מבוסס על למידה מרחוק ומקרוב. הגודל המקסימלי של כיתה יהיה עד 18 תלמידים ובהרשאות מיוחדות עליה ל-20 באישור מנהל המחוז, 22 באישור המנכ"ל, ומעל זה באישור השר וכמובן בהסכמת משרד הבריאות. יינתן מענה מיוחד לאוכלוסיות מיוחדות ויהיה מענה שכביכול מנותק מהקורונה ויהיה מענה שלם. בכיתות ג'-ד' יהיה פיצול לראשונה ולצורך זה גויסו עובדי הוראה והם ילמדו מקרוב כיוון שהם לא יכולים ללמוד ללא פיקוח. תלמידי ה'-יב' מאפשרים לפחות יומיים בשבוע בבית הספר", אמר השר גלנט.

"עם המסלול הזה אנו רצים לאורך כל הדרך מעכשיו, אא"כ יימצא חיסון או להיפך אם מדרדרים להתפרצות חמורה שאז כבר הכל יהיה בסגור ואז מערכת החינוך ממילא גם. אבל כל עוד הדברים פועלים ואין סגר, מערכת החינוך תפעל. המדינה הקצתה לנושא – 4.2 מיליארד ש"ח. התכנית שלי הייתה עם 9 מיליארד ש"ח לפצל את הכיתות החל מגני הילדים, אלא שהמומחים טענו שאין צורך בכלל לפצל שלושת שכבות הגנים ובכיתות א' וב'", הוסיף גלנט.

כמו כן, בדיון משותף בוועדת החינוך וועדת הקורונה אמר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו: "נעלה שוב בקבינט המומחים את נושא מתווה החזרה ללימודים בכיתות ג' עד ו'".