נמשכות המתקפות הפוליטיות על פרויקטור הקורונה, פרופ’ רוני גמזו, במיוחד מצד הפוליטיקאים החרדים. פרופ’ גמזו עצמו סייר אתמול בשלושת בתי החולים בנצרת - האיטלקי, הצרפתי והאנגלי - ובאגודת הגליל בשפרעם על מנת לעמוד מקרוב אחר היערכותם, לנוכח הגידול בתחלואה בחברה הערבית בצפון הארץ, ולחזק את ידיהם.

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, ששימש כשר הבריאות עד לאחרונה, אמר כי “יש לשמור על ההנחיות ולהקפיד על ריחוק כדי למנוע תחלואה, אבל צריך גם שתהיה שקיפות, יושר, היגיון ואחידות”. בהתייחס לאפשרות של הגבלות מחמירות בתקופת החגים עד כדי סגר, אמר ליצמן: “אין סיכוי שנאפשר לסגור את בתי הכנסת בחגים - לא בראש השנה ולא בכיפור ולא בסוכות. אלו ימים קדושים שכולם - חרדים, דתיים מסורתיים וגם חילונים - הולכים בהם לבתי הכנסת. אם צריך סגר - שיעשו אותו היום”.

גם חברו לסיעה ומתחרו בזירה הפוליטית הפנים־חרדית, סגן השר מאיר פורוש, לא חסך ביקורת מפרויקטור הקורונה. בראיון שהעניק לגל”צ אמר פרוש: “גמזו חודש בתפקיד, ומספר החולים לא יורד. נוח לו לומר שהוא עשה פעולות חריגות ולנתב את זה לאומן, כמו שניתבו את זה בגל ראשון לסגר על בני ברק”. בתוך כך, גורמים במערכת הפוליטית טוענים כי “פרוש וליצמן מתחרים ביניהם מי יתקוף את פרופ’ גמזו חזק יותר, וזה בא בין היתר על רקע הקרבות הפנימיים שלהם סביב נושא הנהגת אגודת ישראל. לקהילה הברסלבית משקל בלתי מבוטל במועצת גדולי התורה”.

מנגד, תקף גורם ביטחוני בחריפות את ההתנהלות וההתבטאויות של גורמים בממשלה כלפי פרופ’ גמזו וכינה אותם “שערורייה”. לדבריו, “עוד לפני סוגיית אומן החלו שרים בתדרוכים נגדו והטיחו בו שהוא אינו מביא לתוצאות. במשך כחמישה חודשים לישראל לא הייתה מערכת חירום מסודרת לטיפול במגיפת הקורנה והברדק חגג. מאז שגמזו נכנס לתפקיד, מערכת הביטחון נכנסה בכל הכוח על מנת לסייע בשותפות מלאה ולבנות מערכת מסודרת. בחודש האחרון יש שינוי, יש ניהול סדור יותר, והתיאום בין הגורמים השונים השתפר. הוקמה על ידי צה”ל המפקדה לקטיעת שרשרת ההדבקה, והרשויות המקומיות חוזקו באופן משמעותי בכוח אדם ובאמצעים מצה”ל ומשרד הביטחון. כל הדברים שהתרחשו עכשיו אמורים היו להתרחש כבר מזמן עוד בכהונת הממשלה הקודמת, אבל כל זה לא קרה, ועכשיו באים בטענות מופרכות כלפי גמזו.

“אם הממשלה תאשר את ‘תוכנית הרמזור’, שבה תומכת גם מערכת הביטחון, והטיפול במגיפה יהיה בהתאם למצבה של כל רשות ורשות, ניתן יהיה לראות גם תוצאות טובות יותר”, אמר הגורם הביטחוני והוסיף: “אבל גם לזה צריך סבלנות. לאחר ש'תוכנית הרמזור' תאושר, הטיפול במגיפה יהיה הרבה יותר ענייני, וזה מה שירחיק מעורבות פוליטית של גורמים בעלי עניין שגורמים לנזק רב”. עד אמש אובחנו בסך הכל 110,186 נשאי נגיף קורונה בישראל, מהם 21,589 חולים בפועל. מתוכם, 410 במצב קשה (מהם 115 מונשמים) ו־170 במצב בינוני. 1,387 נשאים אובחנו אתמול, מתוך 24,449 בדיקות שבוצעו. 883 איש נפטרו עד כה מהנגיף, שמונה מהם אתמול.