בשבועיים הקרובים נגיע לשיא נדבקים בקורונה ומשם תחל ירידה, כך עולה ממחקר חדש שבוצע באוניברסיטת בן גוריון, שקובע כי אין צורך בסגר כללי על האוכלוסייה. על פי עורך המחקר, פרופ' מרק לסט מהמחלקה להנדסת תוכנה ומערכות מידע, בשבועיים הקרובים נגיע במדינת ישראל ל"חסינות עדר" - תרחיש בו אחוז הנדבקים באוכלוסייה יהיה גבוה מספיק על מנת שתתחיל דעיכה במספר הנדבקים. במצב זה, בן אדם חולה ידביק בממוצע פחות מאדם אחד (בניגוד למצב כיום) וכך כמות החולים תרד בהדרגה.

יו"ר ארגון הבריאות העולמי מעריך: הקורונה תימשך כשנתיים

ממצאיו של פרופ' לסט תומכים בצעדיו של פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, שהכריז על שורת צעדים אפשריים לצמצום התפשטות הנגיף בארץ ומנסה בכל מאודו מלהימנע מסגר כללי. כזכור, עם כניסתו לתפקיד אמר גזמו כי המטרה היא להוריד את רמת התחלואה למאות ביום עד ה-1 בספטמבר, אולם על פי הנתונים של הימים האחרונים נראה כי המטרה הזו עדיין רחוקה. 

בתדרוך השבוע אמר הפרויקטור כי "הכיוון שאני לוקח הוא מורכב וקשה ומכוון להימנעות מסגר. יכול להיות שדווקא הימנעות מסגר גורמת לחלק מהציבור לשחרר ולומר שאין צורך מסגר. אז ממש לא. המצב שלנו מבחינת תחלואה והא מורכב מאוד, מהמורכבים ומהקשים בעולם. פשוט בחרנו לנהל אותו נכון. הקמנו כלים כדי לנהל את זה נכון קדימה. אבל שאף אחד לא יקל ראש! עדיין העלייה שלנו פר נפש היא הגבוהה בעולם".

למרות זאת פרופ' לסט תומך במדיניות שלך גמזו: "מדינת ישראל צריכה לשמר את המצב הקיים כדי לרדת במספר הנדבקים במדינה בהקדם האפשרי. אין צורך לעשות סגר כולל כיוון שנגיע למגמת דעיכה בזמן הקרוב. עם זאת, במידה ובחגי תשרי יתקיימו מפגשים רבי משתתפים תיתכן התפרצות מחודשת של הנגיף".