משרד הבריאות ציין אמש (רביעי) כי למרות דיונים רבים שנערכו במשרד האוצר לשיפור תנאי עובדי המעבדות, כדוגמת ההצעות לתוספת שכר או הרחבת מכסת התקנים, לא הצליחו הצדדים להגיע להסכמה. מתוקף כך, החליט משרד הבריאות להוציא צווי מניעה כנגד המשך שביתת עובדי המעבדות. צעד שנעשה לטענתו של מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ׳ חזי לוי: "בלית ברירה ומתוך דאגה לחולים ולבתי החולים במרפאות".

כזכור, ביום ראשון האחרון החלו בשביתתם כ-2,000 עובדי מעבדות רפואיות ציבוריות ללא הגבלת זמן, בשל תנאי העסקה ירודים לטענתם. זאת לאחר שביום חמישי שלפני כן, התפוצץ המשא ומתן בין עובדי המעבדות לנציגי משרד האוצר כשאלו לא הגיעו להסכמה.

שר הבריאות, יולי (יואל) אדלשטיין, הגדיש את ההכרח בהוצאת צו המניעה למשך השביתה, והדגיש: "לאורך כל תקופת כהונתי כשר הבריאות התייצבתי לצד העובדים במאבקם הצודק. הגענו להישגים חשובים של תוספות שכר משמעותיות לעובדים, אך לצערי טרם התקבלה הסכמה". עוד הוסיף שר הבריאות: "לא ניתן לנהל מלחמה להצלת חיים במגפה בזמן שביתה. אני מקווה שהאירוע יסתיים במהרה לטובת המשך פעילות תקינה ומלחמה בנגיף".

עובדי המעבדות הרפואיות (צילום: מחאת עובדי המעבדות הרפואיות)
עובדי המעבדות הרפואיות (צילום: מחאת עובדי המעבדות הרפואיות)

מנכ"ל משרד הבריאות ציין כי "יש בליבו הערכה רבה לעובדי המעבדות, ויחד עם זאת, לא ניתן בעת הזאת להשבית את פעילות המעבדות בעיצומה של הקורונה.״ יש לציין כי מחר בבוקר יתכנס דיון בנושא בבית הדין לעבודה.