מנהל האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות, ד"ר אריק האס, השיב היום (ראשון) לבקשתה של יו"ר ועדת הקורונה, חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון, בנוגע לקבלת נתונים על שיעור ההדבקה בהפגנות עד כה. מתשובה משרד הבריאות עולה כי עד ה-26 באוגוסט לא התגלה אף חולה מאומת שמקור הדבקתו היה השתתפות בהפגנה. בנוסף, בית המשפט המחוזי בירושלים האריך את מעצרם של חמישה מהחשודים המעורבים בניסיון גניבת המחסומים בליל שישי באזור מעון ראש הממשלה בירושלים עד מחר. 

מ"הדגלים השחורים" נמסר בתגובה: "הנאשם עסוק בספינים והסתה נגד המוחים במקום לטפל בקורונה. מעל ל-1,000 מתים, מקום ראשון בעולם בנדבקים וביבי עסוק רק בהסתה. הקורונה לא מעניינת את הנאשם, רק הסתה, שיסוי ופילוג. נמשיך להפגין נגדו, עם מסיכות ועם המון כעס על מה שהוא מעולל למדינת ישראל".

מתנועת "קריים מיניסטר" נמסר: "קמפיין ההסתה השקרי של הנאשם וכלביי התקיפה שלו מהליכוד הם עוד ניסיון שקוף לטשטש את כישלונו הקולוסאלי והאסון הכלכלי הנורא שהמיט. הציבור לא קונה את ההסתה ולא ייתן יד להשתקת המחאה. ההמונים ימשיכו לנהור מדיי מוצ"ש כדי לגרום לסילוקו של ראש ממשלה כושל ומושחת מבלפור". 

התשובה מגיעה לאחר הפגנה נוספת שהתקיימה מחוץ למעון ראש הממשלה בבלפור, בה לקחו חלק אלפי בני אדם זה השבוע ה-11 ברציפות. במהלך המחאה בירושלים נרשמו עימותים אלימים בין שוטרים למפגינים, לאחר שחלק מהמוחים פרצו מחסומים משטרתיים במהלך תהלוכה לא חוקית לעבר כיכר פריז. מהמשטרה נמסר כי 12 בני אדם נעצרו או עוכבו לחקירה בחשד להפרות סדר או תקיפת שוטרים.

ההפגנה בירושלים: מפגינים פרצו מחסומים, מהומות במקום. צילום: דוברות המשטרה

אירוע חריג נוסף נרשם סמוך לגשר אולגה בכביש החוף: המפגינים שהגיעו למחות על הגשר חזרו לרכביהם וגילו ששמשות שניים מהרכבים נופצו. המשטרה פתחה בחקירה, הרקע והנסיבות בבדיקה.

 לדברי המשטרה, במהלך התהלוכה הבלתי חוקית הגיעו המפגינים לאזור צומת כיכר צה"ל, שם פרצו בכוח חסימה של המשטרה. עוד נמסר כי המפגינים לא נשמעו להוראות כוחות המשטרה והפרו את הסדר הציבורי, וחלקם התעמתו עם השוטרים.

אלפי מפגינים צועדים לבלפור (צילום: הדגלים השחורים)
 
בתוך כך, בית המשפט המחוזי בירושלים האריך את מעצרם של חמישה מהחשודים המעורבים בניסיון גניבת המחסומים בליל שישי באזור מעון ראש הממשלה בירושלים עד מחר.