"לא נותן עצות מהיציע": מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, התייחס היום (ראשון) לניהול משבר הקורונה. התגובה ניתנה לאחר שעיתונאי ערוץ 13, נדב איל, שאל את בר סימן טוב לדעתו על הניהול הנוכחי של המשבר, באמצעות חשבון הטוויטר הרשמי שלו. 

בתגובה, ענה לו המנכ"ל לשעבר כי חשוב לו להדגיש כי תשובתו אינה בגדר מתן עצה לאנשים שפועלים עתה לניהול המשבר. עוד הוסיף וכתב כי " אני יודע כמה הם כולם עובדים קשה ונותנים את הנשמה. ישראל נמצאת היום בנקודת זמן קריטית ואני מרגיש שיותר מדי אנשים חושבים שאין סכנה אמיתית. ועל זה חשוב לדבר". 

בהמשך שאל אותו איל לדעתו על הטלת סגר נרחב, בשל העלייה בהיקף התחלואה בעת האחרונה. בתגובה השיב בר סימן טוב כי "ההגבלות נועדו להביא אותנו לשגרת קורונה שתאפשר לנו לחיות לצד המגיפה, עם מחיר נסבל בחיי אדם, כפי שעשו במדינות אחרות". 

"מספר המתים שיש לנו כעת הוא לא גבוה, ורחוק מלהיות לא מבוטל, והוא עוד יעלה", הזהיר והוסיף כי "ראינו גם שהמחיר הכלכלי בכל המדינות מאד דומה. ההבדל הוא בעוצמת התחלואה". 

בני גנץ ורוני גמזו בסיור במפקדת הקורונה (צילום: גרגורי באדו / לע"מ)

כזכור, בחודש מאי האחרון ויתר בר סימן טוב על מושכות הניהול של משרד הבריאות, והודיע על פרישתו מהתפקיד. במכתבו כתב: "הודעתי היום לראש הממשלה ולשר הבריאות על רצוני לפרוש מתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות. אני גאה בשנותי כמנכ"ל ובפרט בהתמודדות עם משבר הקורונה. אני אשאר את הזמן הנדרש לצורך העברת מקל מסודרת ומאחל הצלחה לשר.ה ולמנכ"ל.ית הבאים", כתב במכתב שהגיש לנתניהו ולליצמן.

"אבקש להודות לכם על ההזדמנות שנתתם לי בניהול מערכת הבריאות בחמש השנים האחרונות, ובניהול משבר הקורונה בפרט. בתחילת המשבר שמנו לעצמנו מספר יעדים: הראשון הוא שכל אדם שנזקק לטיפול, ובפרט להנשמה, יקבל את הטיפול המצוין שהמערכת יודעת לתת. השני - שמדינת ישראל תהיה בקבוצת המדינות המתמודדות היטב עם המשבר. עמדנו בשני יעדים אלו בהצלחה", הוסיף.