במהלך הדיון שהתקיים אתמול בוועדת החוקה בכנסת תיאר הפרויקטור, פרופ' רוני גמזו, את המתקפות עליו והביקורת הקשה שהוא סופג מגורמים שונים. "אני חוטף ארטילריה", סיפר גמזו לחברי הכנסת, והוסיף: "תאמינו לי לא ראיתם דבר כזה, שום בן אנוש לא יכול לעמוד בו". עיתונאי מעריב, בן כספית, התייחס היום (שני) לדבריו בפוסט שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, בו חשף גם את הגורמים העומדים מאחורי המתקפה על גמזו. 

כספית הסביר: "הנה הסיפור - גמזו עובר ביממות האחרונות 'שיימינג חרדי'. שיטה בדוקה ואכזרית. הופעלה בזמנו על רינה מצליח, וגילוי נאות, גם עלי. ראשי הקנוניה משיגים את מספר הנייד של הקורבן, במקרה שלנו הפרוייקטור, ומיד שותלים אותו בעשרות קבוצות ווטסאפ חרדיות בהן חברים מאות ואלפי בני אדם". 

מתוך קבוצות הווטסאפ (צילום: צילום מסך)
מתוך קבוצות הווטסאפ (צילום: צילום מסך)

לדבריו, "לפעמים, 'מלבישים' על הקורבן את זה שהוא מחלק ביצים לחג לנזקקים, או מוכר מסיכות נגד קורונה בגרושים, וכו'. כך היה במקרה שלי. לפעמים פשוט מצרפים את הציווי: תפציצו אותו".

גמזו בדלית אל כרמל (צילום: מזאווי תקשורת, מערך ההסברה של משרד הבריאות)

בהמשך צירף כספית תמונות מתוך קבוצות הווטסאפ המדוברות, בהן נכתב, בין היתר: "להפציץ אותו". בתגובה לשאלה של אחת המשתתפים בקבוצה שביקש לדעת "מה לכתוב לו", השיב אחר: "זה החרדים שלא שומרים". 

"עד שלא עוברים אירוע כזה, לא מבינים את עוצמתו", כתב כספית, שהוסיף: "דיברתי עם גמזו בסוף השבוע, הוא היה בעיצומו של האירוע. ככל הידוע לי, הוא לא העביר את זה למשטרה. איש אמיץ. אין לי מושג כמה ישרוד בתפקיד. אגב, השיטה הזו אומצה ע"י הקבוצות הביביסטיות, שם היא הועלתה לדרגת אמנות של ממש. בהצלחה לכולנו".