"צריכים לנצח את הקורונה": פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, נשא היום (שני) דברים לצד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שנשא הצהרה, וכן ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, וכן שר הבריאות, יולי אדלשטיין. במהלך דבריו התייחס לעלייה בהיקף התחלואה, ואמר כי "אף מדינה לא עושה סגר מלא. אנחנו משתדלים לנהל את חיינו לצד הקורונה. אנחנו חייבים להמשיך הלאה ולא מתבלבלים. אנחנו מחפשים דרכים נוספות, זה לא נעים ולא נוח לתושבים, והתחושה קשה לכולנו", אמר בהתייחס לסגר הלילי שיוטל החל ממחר ב-40 ערים שהוגדרו כאדומות.

"אנחנו צריכים לנצח את הקורונה, להקטין התקהלויות, ולכן אמרתי לשרי הקבינט כי אצטרך להגיע לתוכנית מסוימת בחגים. זה לא פשוט, אני רוצה להתרחק מסגר. נצטרך להסתכל על כל דבר, גם על הערים האדומות", הוסיף. 

"כל התושבים בכל הערים, כולנו עם אחד, עם המורכבות. אני מתנצל בפני החברה החרדית אם הרגישה שסימנו ערים אדומות. זה לא כנגדם אלא אמצעי כדי להילחם בקורונה, זו הדרך. כולנו יכולים לעשות דברים פשוטים להפסיק עם התקהלויות אסורות. אנחנו עושים פה משימה ענקית", אמר.

לסיום, התייחס לשמועות על קשיים במסגרת תפקידו, וציין כי "אני מקבל גיבוי גם אם לא מחליטים משהו לגבי המלצתי. אני לא מתפטר וממשיך קדימה ומודה על כל הגיבוי שאני מקבל. הכל תלוי בנו.

פרופ' רוני גמזו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
פרופ' רוני גמזו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

התבטאות של מנהיג הזרם הליטאי בציבור החרדי, הרב חיים קנייבסקי, נגד קיומן של בדיקות בישיבות לימוד תורה עוררה את זעמם של רבים במערכת הבריאות וכן במערכת הפוליטית. התבטאות זו עוררה את זעמו של פרוייקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, שתקף את דבריו אלו של קנייבסקי. היום (שני) אמר גמזו כי הוא חוזר בו מאמירות אלו: "לא ניתנה הוראה של הרב קנייבסקי שלא להידבק". 

קורונה - פרופ' רוני גמזו בדיון בוועדת החוקה. צילום: דוברות הכנסת

עוד אמר גמזו בהצהרה ששיגר בשעות האחרונות: "המאבק בנגיף הקורונה הוא אתגר לאומי ואני נחוש לפעול בכל דרך על-מנת להוריד את התחלואה. התבקשתי על-ידי ועדת חוקה להגדיל את כמות הבדיקות בבני-ברק ובערים החרדיות, וכבר היום יפתחו מתחמי דרייב-אין ומרכזי בדיקה בכל הערים בחברה החרדית. הגדלת כמות הבדיקות חיונית לקטיעת שרשראות ההדבקה".

הרב קנייבסקי (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)
הרב קנייבסקי (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)

בקשר לדבריו של קנייבסקי אמר הפרוייקטור: "מבדיקה שערכתי עולה כי אין ולא ניתנה הוראה של הרב קנייבסקי שלא להיבדק, אלא מדובר בהחלטה שניתנה על דעת מספר רבנים ביחס למקרים נקודתיים בקרב בני ישיבות השוהים בקפסולות סגורות לאחר שעשו בדיקת קורונה, ובהתאם לנהלים שנקבעו מראש. לפיכך, אני מצר על אי ההבנה בעקבות הפרסום המוטעה בשם הרב קנייבסקי, אותו אני מכבד ומוקיר, וחוזר בי מדבריי".

גמזו הוסיף: "ברצוני להדגיש כי אני מייחס חשיבות רבה לבדיקות ולכן אני חוזר ומבקש אל תזלזלו. לכו להיבדק כדי שיחד נוכל לעצור את התחלואה. ונשמרתם מאוד לנפשותיכם". במקביל, בשעה האחרונה ישנם מגעים של גמזו עצמו לפגישה עם ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, לאחר שהאחרון לא היה מוכן להיפגש עם הפרוייקטור.

פרופ' רוני גמזו (צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן)
פרופ' רוני גמזו (צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן)

כזכור, הרב קנייבסקי, הורה ביום רביעי האחרון שלא להתיר לקיים בדיקות קורונה בישיבות בהן התלמידים אמורים להיות סגורים עד ליום כיפור. על פי פרסום באתר "כיכר השבת", הוא אמר זאת בטענה כי יש "חשש לביטול תורה עצום" כתוצאה מכניסתם של אלפי תלמידים לבידוד בעקבות הבדיקות. הדיווח אושר על ידי מקורביו של הרב. גמזו תקף בחריפות דברים אלו, ואמר בתגובה כי אמירות מסוג אלו "מסכנות את הציבור החרדי בהמשך ההידבקות".