ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (שלישי) הצהרה לתקשורת לאחר פגישתו עם ראש עיריית בית שמש, ד"ר עליזה בלוך, במהלכה ערך סיור בעיר שעל כמה משכונותיה הוטל סגר הערב.

בפתח דבריו אמר רה"מ כי "אין תחליף לירידה לשטח. באתי לכאן עם אמיר אוחנה, עם יריב לוין וחברת הכנסת תושבת המקום קטי שטרית. פגשתי כאן את מנהיגי העיר, את סגן ראשת העיר משה שטרית וחברי המועצה ואתה שומע את הדברים. אנשים שעובדים עם אנשי פיקוד העורף. באתי לבית שמש שהיא עיר אדומה, ודיברנו על איך להחזיר אותה להיות עיר ירוקה ואיך לטפל בבעיות שלהם גם אחרי הקורונה. יש פה צוות מחוייב בכל נימי נפשם של האנשים לקידום העיר, ואני חייב לומר שזה מאוד מרשים אותי ומניע אותי ואת חבריי לעזור בכל דרך. באתי לחבק ולחזק את התושבים, לא יכול לחבק פיזית כי יש לשמור על מרחק".

נתניהו ציין כי "אנחנו עוברים זמנים לא קלים אבל נעבור את זה אם נפעל יחד. למה אנחנו עושים את כל זה? לכאורה במדדים שאנחנו רוצים לטפל בהם - החולים הקשים, הכלכלה, אנחנו יכולים להתמודד עם זה ברמות סבירות בלי להידרש לצעדים הללו. אנחנו קיבלנו החלטות נכונות בכלכלה. ישראל במצב הרבה יותר טוב ממדינות אחרות באירופה. שאלתי ברמלה איך אפשר לעזור ואנחנו הולכים לעזור עוד. בכלכלה מצבנו סביר. עדיין יש הרבה מה לשפר. בבריאות באשר לחולים קשים מצבנו יציב ובתמותה יש עלייה. לעומת מדינות אחרות אנחנו פחות ממדינות מתקדמות. מה שאמרתי עכשיו לא תקף לעד כי כל העולם מותקף בגל שני של תחלואה ואפשר להגיד בסדר".

נתניהו המשיך ואמר כי "בכיר בבריטניה אמר משהו מעניין: התחלואה אמנם גבוהה אבל אין לנו חולים קשים, אז למה צריך להוסיף הגבלות? אנחנו צריכים לפעול כי הצעירים נדבקים והם לא חולים קשים אבל הם מדביקים זקנים והתמותה תעלה. צריך לעשות שני דברים: מסכות ולהימנע מהתקהלויות. אני חושב שאלה דברים נכונים לנו. פוליטקאים חסרי אחריות שקוראים לא לציית להנחיות שמפיץ משרד הבריאות והמשטרה הם פשוט מובילים לאנרכיה לתחלואה קשה לפטירת אנשים. אנחנו חייבים לשמור על ההנחיות. זה התנאי היחיד להצלחה בנוסף לצעדים שאנחנו עושים. ואנחנו עושים הרבה".

בנימין נתניהו, ד''ר עליזה בלוך (צילום: צילום מסך ערוץ 12)
בנימין נתניהו, ד''ר עליזה בלוך (צילום: צילום מסך ערוץ 12)

"אתמול הייתי ברמלה אצל פיקוד העורף, ועכשיו אני הולך לישיבת תקציב שאמור להעביר עוד 11 מילארד שקל אליכם האזרחים", אמר רה"מ והוסיף: "לפיקוד העורף נתתי שתי משימות להעביר סמכויות אליכם לראשי הערים למנהיגים המקומיים לתת לכם יותר כלים כדי שתוכלו לקבל הרבה מההחלטות הספציפיות לגבי הערים שלכם. הנחייה אחת זה להמשיך לשפר את יכולת הקיטוע ולקדם בדיקות בזק של זמן קצר ביותר שנמדד בחלקי שעה על מנת לאפשר לנו יציאה ואין לי ספק שבשילוב הצעדים הללו שיעזרו לפתיחת הכלכלה ולקטיעת שרשראות ההדבקה. וגם בגלל הידיעות שאני מקבל לגבי התקדמות לקראת חיסון אני משוכנע שנעבור את הקורונה בהצלחה. יש הרבה בעיות יש עוד הרבה שאלות ואתגרים אני מבקש למלא אחר ההנחיות כי רק כך מנצחים". 

לאחר ההצהרה התנצל נתניהו בפני משפחת יעקוב אבו אל-קיעאן, שנורה למוות באום אל חיראן על ידי שוטרים בינואר 2017, ותקף את המשטרה והפרקליטות. לטענתו, "יש כאן חקירות פוליטיות, שהיו מזוהמות מהרגע הראשון. תפירת תיקים כשהמטרה היא להפיל ראש ממשלה מכהן. אתמול ראינו שמטייחים חקירות, קוברים חקירות, מכסת"חים אחד את השני והכול למען מטרה פוליטית".

לדברי רה"מ, "שאלתי שלוש פעמים וקיבלתי תשובה של המפכ"ל לפיה התברר שזו דריסה, אירוע טרור. אני קודם כל רוצה להביע התנצלות בשמי בפני משפחת אל-קיעאן על כך שאבי המשפחה נהרג. אמרו שהוא מחבל, אתמול התברר שהוא לא מחבל. אתמול התברר שבכירי הפרקליטות והמשטרה הפכו אותו למחבל כדי להגן על עצמם ולפגוע בי".

"אמרתי שיש כשלים רבים בעבודת המשטרה, אבל זה יותר גרוע", אמר נתניהו והוסיף: "מח"ש רצו לחקור את האירוע ושי ניצן פרקליט המדינה סרב. הוא שלח אימייל, שבו כתב כי המפכ"ל 'אכן פעל באופן שערורייתי, אך יש אינטרסים של המדינה'. זה הציטוט, שחור על גבי אימייל. הוא אומר עיקרון ישן חדש - 'לא נתניהו לא חוקרים'. ועכשיו אומרים - 'אם זה עוזר לנתניהו, עוזבים'.פרקליט המדינה אומר באימייל שלו שהם קוברים חקירות, מעוותים את הצדק והאמת מסיבות פוליטיות, לפי מה שנוח להם. אתמול נחשפה דוגמה גם לזה", אמר רה"מ.