העוצר הלילי על הערים האדומות נכנס לתוקף אמש (שלישי), מחסומים הוצבו הערב ביציאות ובכניסות לעיר בני ברק ומאות שוטרים איישו אותם, אבל בפועל, תנועת הנכנסים והיוצאים נמשכה כמעט כבשגרה. המשטרה הודיעה מראש שניתן יהיה להיכנס לערים אדומות, וכאשר רכבים יצאו, שוטרים שאלו לאן פניהם מועדות, אבל זה היה נראה יותר כהפגנת נוכחות, ועדיין לא כאכיפה בפועל. 

שוטרים וידאו גם שעסקים שאינם חיוניים נסגרו עד השעה 05:00 לפנות בוקר בבני ברק. התנועה הייתה שוקקת, הן של כלי רכב והן של הולכי רגל, והתחושה הייתה שהפעם הסגר הלילי לכאורה, לא שיבש בינתיים את החיים.

שוטר מנסה לאכוף את הסגר הלילי בבני ברק (צילום: אבשלום ששוני)

"התחושה היא שאין סגר, אבל סימנו את החרדים עם המחסומים מסביב", סיפר דניאל המתגורר בבני ברק אשר הגיע עם צעירים נוספים לרחוב רבי עקיבא פינת ז'בוטינסקי כדי לצפות בנעשה. צעיר נוסף אמר: "למרות שזה לא מה שהיה בסגר הראשון, ההרגשה קשה ולא נעימה. בסגר הראשון זה היה נורא, בימים הראשונים אפילו לא יכולנו לעבור לפרדס כ"ץ. הפעם זה רק בלילה, אז זה הרבה יותר קל". 

תלמיד ישיבה אמר: "אנחנו לומדים בקפסולות, וגם תחת כיפת השמיים, אין הבדל מהופעה של זמר בפני קהל". עוד צעיר אמר: "כנראה שזו רק ההתחלה, ובסוף יצטרכו סגר מלא בכל המדינה".

גם בשכונת רמות שבירושלים התנהגו כאילו אין סגר והתייחסו להגבלות כאל המלצה בלבד: אירוע הכנסת ספר תורה המוני נערך בשכונה הסגורה בהשתתפות רבים, למרות העוצר הלילי. 

מסיבה בזמן הסגר הלילי (צילום: ג'קי צברי)

במשטרה הבהירו שבשלב הראשוני תינתן אפשרות להיערך ומונעים עומסי תנועה. ואכן, בצומת ז'בוטינסקי ורבי עקיבא היו עומסי תנועה, וכלי רכב רבים יצאו ונכנסו לעיר. 

מפקד תחנת המשטרה ברמת גן-בני ברק, סגן ניצב יאיר וייצברג, אמר: "משטרת ישראל מסיימת את היערכותה מחוץ ובתוך העיר בני ברק כדי לבצע סגר לילי. אנחנו פרוסים עם מאות שוטרים בתוך ומחוץ לעיר על מנת ליישם את החלטת הממשלה. אנחנו פועלים בשיתוף עם עיריית בני ברק ומודעים לבעיות ולמצוקות התושבים. השוטרים מתודרכים לסייע לתושבים בשלבים הראשונים כדי להסביר להם מה קורה".

"אני מקווה שנעבור את זה ביחד וזו שעה לא פשוטה לאזרחי המדינה ולתושבי בני ברק שליבנו איתם. כל בעיה שתצוץ בשטח תועלה למעלה כדי לתת מענה לתושבים", סיכם. במשטרה הבהירו עוד שהכוונה היא לפעול ברגישות רבה, ולכן עם תחילת הסגר הלילי, עדיין לא הייתה אכיפה למניעת יציאה מהעיר. 

למרות העוצר: בני ברק שוקקת (צילום: אבשלום ששוני)
למרות העוצר: בני ברק שוקקת (צילום: אבשלום ששוני)

המראות בבני ברק מאמש רחוקים מהמראות שנצפו בסגר הראשון והמלא שחל על העיר, ומי שמתבונן מהצד פרט למחסומי המשטרה שהוצבו והשוטרים הרבים שלעיתים מתשאלים נהגים, ללא שינוי. קצין משטרה קרא בכרוז להימנע מהתגודדויות, ובינתיים שגרת החיים נמשכת על רקע תחילתו של הסגר הלילי שעדיין לא ברור לאן יוביל - לסגר מלא בעתיד לכל המדינה, או שיימשך במתכונת הנוכחית. בכל מקרה, התחושה היא בקרב רבים מהתושבים, שזו רק ההתחלה, ובסוף יהיה סגר מלא לכולם.

עומסי תנועה בכניסה לאלעד (צילום: אלון חכמון)
עומסי תנועה בכניסה לאלעד (צילום: אלון חכמון)

גם באלעד נכנס הסגר לתוקף וכמעט מיד גרם לפקקים בכניסה לעיר. אחד התושבים אמר: "אני לא מבין את ההחלטה הזאת להטיל סגר עלינו. להצביע עלינו כמצורעים. ראש העיר שלנו חייב להיות ממלכתי ולזרום עם ההחלטות, אבל אנחנו כתושבים רואים בזה קול זעקה". 

התושב אף התריע כי "אם רק יצא כל המגזר הזה לצמתים הסמוכים לביתו ולכבישים הראשיים ויחסמו אותם, גם מקבלי ההחלטות יבינו מה זה עוצר ויבינו מה זה להיות תקועים במקום. זה מוטל עלינו בעלמא". 

תושבת נוספת אמרה כי היא "המומה מההחלטה ההזויה הזאת. לא ברור על מה ולמה החליטו להטיל סגר", ונער אחד הוסיף: "זו בדיחה שמותר לנו לעמוד על הדשא בגינה, שזה בתוך העיר, אבל אסור לנו לרדת למדרכה כי זה חוצה את העיר. אלה החלטות שאפילו אנחנו כילדים לא יכולים לקבל".