העלייה בתחלואה נמשכת: משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי 3,506 ישראלים נדבקו במהלך היממה האחרונה בקורונה, כך שמספר הנדבקים מאז פרוץ המגיפה עלה ל-138,719, בהם 30,366 חולים פעילים. מספר החולים שמצבם קשה עומד כעת על 472, ביניהם 140 מונשמים. 

מניין הקורבנות מאז פרוץ המגיפה בישראל עלה ל-1,048 כאשר מנגד החלימו עד כה 107,599 ישראלים שנדבקו בנגיף. עוד עולה מהנתונים כי אתמול נערכו 44,546 בדיקות, ו-7% מהן היו חיוביות.  

קורונה - פרופ' רוני גמזו בדיון בוועדת החוקה. צילום: דוברות הכנסת

 
זהו היום השלישי בשבוע האחרון בו מספר הנדבקים החדשים בנגיף הקורונה עובר את ה-3,000. יש להדגיש כי בימים האחרונים עלה באופן משמעותי מספר הבדיקות אותן מבצעים מדי יום. בכל השבוע האחרון התבצעו לפחות 30,000 בדיקות קורונה מדי יום, למעט בימים שישי ושבת.
 
אתמול אמר ממונה הטיפול בנגיף הקורונה, פרופ' רוני גמזו, כי הוא מעוניין להגדיל ככה הניתן את מספר הבדיקות היומיות, ואף שואף להגיע לכמאה אלף בדיקות מדי יום. "יש לנו 3,000 פלוס מקרים ביום והרבה בדיקות", אמר גמזו והוסיף: "לכו להיבדק. אני פועל להגדלת מספר הבדיקות והגדלת מספר קטיעת שרשראות ההדבקה. אני מקווה מאוד שנגדיל את כמות הבדיקות עד הראשון בנובמבר לכמאה אלף".
 
אתמול החל הסגר הלילי על 40 ערים ורשויות אדומות ברחבי הארץ. ביקורת רבה הופנתה כנגד גמזו וחברי הממשלה בשל המהלך של סגר חלקי בלבד, אשר בפועל מתרחש בעיקר ברשויות ערביות וחרדיות. "התחושה היא שאין סגר, אבל סימנו את החרדים עם המחסומים מסביב", סיפר דניאל המתגורר בבני ברק אשר הגיע עם צעירים נוספים לרחוב רבי עקיבא פינת ז'בוטינסקי כדי לצפות בנעשה. צעיר נוסף אמר: "למרות שזה לא מה שהיה בסגר הראשון, ההרגשה קשה ולא נעימה. בסגר הראשון זה היה נורא, בימים הראשונים אפילו לא יכולנו לעבור לפרדס כ"ץ. הפעם זה רק בלילה, אז זה הרבה יותר קל".