הסגר הלילי של תוכנית הרמזור ב-40 הערים האדומות נכנס לתוקפו אמש לאחר החלטת קבינט הקורונה. על פי ההנחיות, מוסדות הלימוד לא יעבדו, והמשק יסגר בכל יום בשעה 19:00. למרות זאת, מוסדות החינוך הממלכתיים והממלכתיים-דתיים בבני ברק אמנם נסגרו מהבוקר (רביעי), אך הלימודים בישיבות שעברו למתכונת של קפסולות המשיכו להתקיים, כמו גם בחלק מתלמודי תורה שאינם עירוניים.

הסגר הלילי נכנס לתוקף בבני ברק (צילום: אבשלום ששוני)

מחזיק תיק הבריאות בעיריית בני ברק, עו"ד משה מורגנשטרן, הסביר שהישיבות הוחרגו על ידי המדינה, מאחר והתלמידים שוהים בתוך המתחמים מחודש אלול ועד למוצאי יום כיפור, ללא אפשרות יציאה. "הם בפועל בבידוד ושוהים רק בתוך הישיבות. הלימודים גם מתקיימים בקפסולות ואין סיבה להפסיק את הלימודים. בגלל המתכונת המיוחדת, גם לא היו הנחיות מהמדינה להפסיק את הלימודים בתוך הישיבות", הוא אמר.

עו"ד מורגנשטרן ציין עוד שהמשך הלימודים מתאפשר רק בישיבות שנכנסו מחודש אלול לבידוד ולומדים בהן בקפסולות. "תלמידי הישיבות אינם בעיר. זו הסיבה שיצאנו נגד הכללת תלמידים מהישיבות שנדבקו בקורונה כחלק מתושבי העיר. הם בכלל לא יוצאים ממתחמי הישיבות במשך 40 יום", הוא הוסיף. על הלימודים לפחות בחלק מתלמודי התורה הפרטיים, הוא הבהיר שלעירייה אין סמכות לבצע אכיפה. "זה לא בסמכות העירייה וגם אין לנו נתונים מלאים", הוא הוסיף.

גם בעיריית בני ברק הבהירו שהנחיית הממשלה על הפסקת הלימודים היא רק למוסדות החינוך העירוניים והיא אינה כוללת את הישיבות. "כל מוסד חינוך עירוני נסגר. הישיבות ממשיכות בהתאם להנחיות המדינה ותלמודי התורה הפרטיים אינם בפיקוח ובשליטה שלנו", ציינו בעירייה.

עם זאת, למרות ששגרת החיים בבני ברק נמשכה היום, התחושה בקרב רבים הייתה לא נעימה. "הרי אין סגר בפועל ויש כאן סימון של החרדים במחסומים בכניסות וביציאות מהעיר", אמר כבר אמש תושב צעיר שביטא את התחושות של רבים – "מדוע לא מפסיקים התקהלויות גם באזורים חילוניים? אבל המצב הקיים בכל מקרה עדיף על הסגר המלא בגל הראשון".