עזבו אתכם מחקירות אפידמיולוגיות, בדיקות וסגרים ליליים. המדינה איבדה שליטה על המלחמה בנגיף הקורונה וזה נובע מסיבה אחת מרכזית – אין בעל בית שיעשה סוף לאנרכיה שמשתוללת ברחובות. אין לנו שריף שיגיד לציבור – "עד כאן, מספיק".

הציבור לא מפחד להפר את הנחיות משרד הבריאות כי אין אכיפה נוקשה. תסכימו איתי שעל דבר אחד יש קונצנזוס – לציבור יורד האסימון שפוגעים לו בכיס, ואך ורק בכיס. לעצם העניין, ברגע שהציבור יבין שלא משתלם לו להפר הנחיות אנחנו לא נראה התקהלויות במסיבות פיראטיות, חתונות או בכל אירוע כזה או אחר.

מסיבה בזמן הסגר הלילי (צילום: ג'קי צברי)

מה קורה היום? המשטרה מקבלת דיווח על התקהלות אסורה, נניח בחתונה, והיא מגיעה ומבקשת לפזר את האירוע. מי שמסרב להתפנות מקבל דו"ח של 1,000 שקל. תגידו, זה נשמע לכם הגיוני? לי ממש לו, זו אנרכיה, למשטרה אין באמת כלים לשלוט במצב, היא מפזרת את האירוע ומתגלגלת לעוד אירוע בלי שיניים. כל מה שאתם מטיפים לשוטרים ליצור הידברות עם האזרח נכשלה. 

מה צריך לקרות בפועל? כל אורח בחתונה או בכל אירוע אחר שמפר את הנחיות משרד הבריאות, צריך להבין שהוא מסתכן בקנס של 1,000 שקל. ומה לגבי מי שמארח את ההתקהלות? מעצר במקום וקנס הרבה יותר גבוה, רק ככה הממשלה תוכל להילחם בהתקהלות. תחשבו על זה, אתם הייתם הולכים לאירוע תחת הסיכון לקבל דו"ח של 1,000 שקל בגלל שבעל האירוע עובר על החוק? נראה לי שלא.

שוטר מנסה לאכוף את הסגר הלילי בבני ברק (צילום: אבשלום ששוני)

ומה לגבי בעל האולמות? אתם זועקים ובצדק שאתם קורסים תחת המגבלות, תציבו שוטר בכל אירוע ותאמינו לי, אף אחד לא יפר הנחיות. ואם זה יוכיח את עצמו, למדינה לא תהיה בעיה להגדיל את מספר הנוכחים באירוע.

היי, אתם שם בממשלה, תפסיקו לבכות, תתחילו למשול ולא לפחד לתת קנסות. אל תרחמו על מי שמפר הנחיות כי זה פוגע בכולנו. בתי החולים קורסים, הגירעון רק הולך וגדל ואותם אזרחים טובים ששומרים על הנחיות יצטרכו לשלם את המחיר הכבד.