מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, הנחה הערב (רביעי) להגביר את פעילות האכיפה ברחבי הארץ, בדגש לאזורים מוגבלים. האכיפה תתמקד בריכוזי קהל והתקהלויות העומדות בניגוד לתקנות וכן בבתי עסק ובמרחב הציבורי.

שוטר מנסה לאכוף את הסגר הלילי בבני ברק (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, אתמול נכנס לתוקפו הסגר הלילי על 40 הערים האדומות שהוגדרו ככאלה  על ידי פרויקטור הקורונה, רוני גמזו בתוכנית הרמזור שיזם. בראיונות שערכו היום עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, התייחסו ראש המועצה המקומית בדליית אל כרמל, רפיק חלבי, ומחזיק תיק הבריאות בעיריית בני ברק, עו"ד משה מורגנשטרן ללילה הראשון של הסגר הלילי בציבור הערבי ובציבור החרדי ועל תחושות העלבון שמלוות את ההחלטה. "אף אחד לא יודע מה מותר ומה אסור, זו האמת", אמר חלבי והוסיף כי "חוץ מבני גנץ אף שר לא טלפן אליי, אף חבר לא דיבר איתי, לא אלה שבאים לפני הבחירות ולא חברים שלי ולא אחרים. לא שאלו אותי מה אני צריך, 'למה אתה זקוק', מילה לא דיברו איתנו".

מורגנשטיין הוסיף כי "הלב נחמץ כשאתה מבין כמה כסף מפסיד כל סוחר", אך הדגיש כי בשונה מן הסגר הקודם, יחס המשטרה היה חיובי יותר. "אני חייב לציין את המשטרה לשבח. הם עשו את זה בצורה נעימה, עמדו שוטרים בכל צומת של בני ברק עם רמת גן וערים אחרות. אבל זה היה פחות מסיבי מפעם קודמת, פעם קודמת היו מחסומים ואפילו גדרות שלא כדין, הייתה ממש טראומה. הפעם עשו את זה בצורה הרבה יותר נעימה, בסבר פנים, נכנסו, שאלו, לא נתנו להיכנס למי שלא צריך, לא נתנו לצאת למי שלא צריך".