נגיף הקורונה ממשיך להתפשט, ולאור מגמת העלייה המטרידה בנתוני התחלואה הממשלה תדון היום באפשרות להטיל סגר כללי במהלך חגי תשרי. רבים בציבור זועמים על כך, ויש אף שקראו למרד. עורך חדשות החוץ נדב איל ("חדשות 13") שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM על המאבק בנגיף.

קורונה - פרופ' רוני גמזו בדיון בוועדת החוקה. צילום: דוברות הכנסת

מה קורה? אנחנו לגמרי בבלבול שקשה לדמיין.
לא, לא. נסים אתה תמיד אומר שאנחנו בבלבול. אנחנו לא בבלבול, אין שום דבר מבלבל במצב בו אנחנו נמצאים. יש למעלה מ-3,000 חולים ביום. יש בתי חולים שאומרים שהם יכולים לקבל עוד 10 חולים בלבד' לא חולים קשים' המצב מאוד ברור".

ברור וקשה.
"ברור וקשה. הדבר היחיד שלא ברור זה למה הממשלה מתמהמהת כאשר כבר אנחנו מדווחים וגם הקולגות שלי אמש ב-12, שמה שנמצא כרגע על השולחן זה או סגר או הגבלות חריפות וסגר בערבי החג. השאלה היא - אם המצב כל כך חריף לטענת משרד הבריאות והפרויקטור, למה מחכים? זאת אומרת למה בדיוק מחכים? ששערי צדק או רמב"ם יודיעו שהם לא יוכלו לקבל חולה אחד?"

3,900 ביממה האחרונה, עולים גבוה־גבוה, ממריאים.
"צריך להבין, אני לא יודע לגבי החולים הנוכחיים, הנדבקים הנוכחיים. אבל בזמנו, בתחילת הגל הזה, כל 2,000 נדבקים זה היה 20-10 מתים. אז כשאנחנו שומעים על המספר הזה, זה בין 40-20 מתים. מתוכם תכפילו בערך פי 3 במספר החולים שיהיה צריך לאשפז. בכל מדינת ישראל יש כרגע מאושפזים פחות מ-1,000, כל יום כזה מוסיף מספרי מאושפזים ומספרי מתים, והשאלה – אם לממשלה ברור לאן היא הולכת, ואני אומר לכם שדי ברור לה, למה היא לא עושה את זה?"

כי היא מפחדת. יש לחצים פוליטיים, אתה לא תמים.
"כן אבל המצב, אני מאוד מקווה שזה יתייצב, שמספר החולים הקשים, לא משנה כמה הנדבקים, לא יעלה".

474.
"אני ממש מקווה שזה יישאר ככה ושאנחנו נגיד בדיעבד אחרי סוכות 'הייתה תחושה בערב ראש השנה שזה יוצא משליטה אבל הנה זה לא יצא משליטה'. אתם תעלו אותי לשידור ותגידו – 'זה לא יצא משליטה'. אבל אם זה לא יקרה אנחנו עכשיו בהימור מטורף, מטורף. המצב כרגע בישראל אין לו אח ורע בעולם, בהימור המטורף שלו. אם האירוע הזה לא ייגמר טוב וועדת החקירה, הרגעים האלה שאנחנו מדברים עליהם, היא תעסוק מאוד ברגע הזה שלממשלה ברור מה צריך לעשות אבל לא עושה כי היא משקשקת, כי אין אומץ פוליטי, כי יש טקס בשבוע הבא בוושינגטון ולא רוצים להרוס את הצפייה בטקס, לא רוצים לצפות בו מהסגר. אני לא יודע מה השיקולים כרגע".