אופוזיציה במתקפה: האפשרות שנבחנת היום (חמישי) להטיל סגר מלא בחגים, כמו גם הצפי להגבלות נוספות עבור העסקים העצמאיים, עוררו הדים רבים בציבור הישראלי בכלל ובקרב חברי האופוזיציה בפרט. יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת יאיר לפיד, פרסם סרטון בו הוא מותח ביקורת חריפה על "הכאוס" המתחולל בממשלה, ומפנה אצבע מאשימה לראש הממשלה: "הניסיון של נתניהו לדחוף לסגר מוחלט בחגים הוא פשוט הודאה בכישלון - ילכו שלושה שבועות לסגר, ואז מה? יש להם תוכנית בריאותית? יש להם תוכנית כלכלית? הם הקימו מערך של בדיקות אפידימיולוגיות? שום דבר", וחתם את דבריו: "נכשלתם, תתפטרו״.

לפיד הוסיף ל"מעריב" כי "אין שום היגיון בסגר, אם אין שום תוכנית אופרטיבית למה יבוא אחריו", והוסיף: "סגר בלי תוכנית בריאותית, הקמת מערך בדיקות אפידימיולוגיות ותוכנית כלכלית סדורה, הוא סתם הקפאה מיותרת. יפגעו אנושות בכלכלה ואז יחזרו בדיוק לאותה נקודה." עוד הדגיש לפיד: "הממשלה הזו מונעת רק משיקולים פוליטיים, כל תהליך קבלת ההחלטות שלה נגוע".

לפד תוקף את נתניהו על התנהלות הממשלה

גם יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו", חה"כ אביגדור ליברמן, הדגיש בפני "מעריב" כי "ההחלטה על הסגר היא הודאה של הממשלה בכישלונה להתמודד עם נגיף הקורונה", והוסיף: "במקום להסיק מסקנות ולהשתפר, הם מחליטים להעניש את כל אזרחי ישראל".

עוד כתב ליברמן חשבון הפייסבוק שלו כי "הממשלה הכריזה: 'נכשלנו בטיפול בקורונה'. הדיונים הנערכים כעת בקבינט הקורונה והכוונה להטיל סגר כללי למשך שלושה שבועות על כלל המדינה, מצטרפים להחלטות הממשלה המתקבלות מטעמים לא עניינים".

עוד המשיך ליברמן בקריאותיו, שנשמעו גם בעבר, לא לציית לכלל הנחיות הממשלה: "אזרחי ישראל צריכים להפעיל שיקול דעת - חשוב לשמור על חבישת מסיכה, מרחק והיגיינה, אבל כל עוד הממשלה מתירה מחד את נסיעתם של חסידי ברסלב לאומן, ומאידך מורה על סגר, היא רק מבהירה שההחלטותיה לא מתקבלות בשום שכל".

חברת מפלגתו של ליברמן, יוליה מלינובסקי הצטרפה גיבתה את טענותיו, ותקפה גם היא את קבינט הקורונה על האפשרות לטלת סגר מלא: "אסור לאפשר הכנסת מדינה שלמה לסגר. יש חלופות ויש מה לעשות במקום הפחדות והיסטריות", הדגישה. "הממשלה לא מתעסקת במעשים, היא בפאניקה, ולכן היא לוקחת את כל מדינת ישראל כבת ערובה בגלל הרשלנות שלה", אמרה חברת הכנסת וחתמה את דבריה בקביעה כי "המחירים הבריאותיים והכלכליים של סגר יהיו הרבה יותר כבדים מתוצאות הקורונה עצמה".