סגר - יש, הקפדה - אין: משטרת ישראל קנסה אתמול בערב בתי עסק בשוק הפשפשים ביפו. מדובר בקנסות בסך 5,000 ש"ח, שהוטלו הן על בעלי העסקים והן על בעל בית פרטי בסביון בו התקיימה חתונה, זאת בשל אי עמידתם בהנחיות הממשלה כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה. כמו כן, סגרה המשטרה בצו מנהלי בר מסעדה, אשר הוזהר זה מכבר מספר פעמים, והוסיף לא להשמע להנחיות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בעדכון מקבינט הקורונה

המשטרה, אשר הגיעה למוקדים שנחשדו בהפרת הנחיות, פעלה להשבת הסדר. בשוק הפשפשים ביפו, ביצעה המשטרה פעילות אכיפה משותפת עם פקחי העירייה, קנסה מספר ברים ובתי קפה בסכום של 5,000 ש"ח בשל תפוסת קהל חריגה, ואף קראה לפיזור האנשים מהמקומות והגבלתם עד לכמות המותרת. כאמור, אחד מבתי העסק אף נסגר בצו מנהלי, לאחר שהוזהר מספר פעמים בעבר כי הוא חורג מתפוסת הקהל המותרת, אך חזר לסורו.  

בחתונה שהתקיימה בבית פרטי בסביון, הורו השוטרים לצמצם באופן מידי את כמות המשתתפים, זאת לאחר שזיהו מספר העולה משמעותית על זה המותר על פי התקנות. בעל המקום נקנס ב- 5000 ש"ח ומספר המשתתפים צומצמם כפי שנדרש.

שוטרים אוכפים את הנחיות ביפו (צילום: ללא קרדיט)
שוטרים אוכפים את הנחיות ביפו (צילום: ללא קרדיט)

ממשטרת ישראל, מחוז תל-אביב נמסר: "נמשיך לבצע אכיפה בכל מקום בו נזהה זילות בחיי אדם ובבריאות הציבור, ונסייע בכל האמצעים במאבק לבלימת התפשטות הנגיף".

כזכור, קבינט הקורונה ממשיך במאמצי ההתמודדות עם נגיף הקורונה, מגביר את האכיפה ואתמול אף החליט, בתום דיון ממושך, כי בשבוע הבא יחול סגר מלא למשך שבועיים. חשוב לציין כי כניסת ההחלטה לתוקף תלויה באישור הממשלה, שתתכנס ביום ראשון ותדון בנושא.