נתונים מדאיגים: משרד הבריאות פרסם הבוקר (ראשון) נתונים עדכניים, מהם עולה כי אתמול אובחנו 2,715 חולי קורונה חדשים, ובוצעו 30,332 בדיקות לאיתור הנגיף. מספר החולים מאז פרוץ הנגיף עומד על 153,759, בהם כ-38 אלף פעילים. מבין החולים הפעילים, ישנם 206 במצב בינוני, 513 במצב קשה ו-139 חולים הנזקקים להנשמה. מדובר בשיא במספר החולים הקשים. בנוסף, מספר הנפטרים עלה ועומד על 1,108.

קורונה - המשטרה אוכפת את השמירה על התקנות. צילום: דוברות המשטרה

בתוך כך, מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה פרסם מוקדם יותר היום דוח עדכני, ממנו עולה כי המגיפה מתפשטת במהירות ברחבי המדינה. מהנתונים עולה כי "קצב ההתפשטות של הנגיף הינו המהיר ביותר שנראה בחודשיים האחרונים, ואף נרשמה מגמת האצה בשבוע האחרון".

במסמך הודגש כי "אחוז הבדיקות החיוביות כיום הוא מהגבוהים בעולם, מעיד על תחלואה גוברת בקרב האוכלוסייה הכללית". עוד ציינו המומחים הצבאיים כי מספר החולים במצב קשה נמצא בעליה. טווח הביטחון מגבול הקיבולת של בתי החולים הצטמצם משמעותית ויוצר סכנה ליציבותה של מערכת הבריאות.

בשבועיים האחרונים נרשמה עלייה של 51 מאושפזים במצב קשה, כאשר מספרם הכולל נמצא במגמת עלייה מתחילת החודש, ועומד נכון להבוקר על קרוב ל-500 מאושפזים. השינוי הממוצע במספר החולים הקשים עומד על עלייה של שבעה חולים מדי יום. עוד עולה מהמסמך כי מרבית החולים הקשים הם בקבוצת הגיל 79-60.

מחלקת קורונה בבית החולים זיו, ארכיון (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
מחלקת קורונה בבית החולים זיו, ארכיון (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

39.7% מהחולים החדשים שאובחנו במהלך יום שבת הם בני 19-0, והם היוו קבוצת הגיל המשמעותית ביותר בשבוע האחרון. מדובר בקבוצת הגיל אליה משתייכים מרבית החולים הקשים כיום, והיא רשמה עלייה של כעשרה אחוזים מאז החודש שעבר. עוד עולה מנתוני אמ"ן כי ישראל מובילה במספר החולים למיליון איש, במספר הבדיקות ליום למיליון איש, ובאחוז הבדיקות החיוביות. עם זאת, ישראל נמצאת במקום השני ברשימת המתים ליום למיליון איש, כאשר היחידה שעקפה אותה היא ארצות הברית.

באמ"ן מציינים את הסיכון הכרוך בתפילה לזמן ממושך בחלל סגור בבתי הכנסת, בפרט ביישובים אדומים. על פי הדוח, סיכון כזה עשוי להוביל להגדלת התחלואה. על כן, באמ"ן ממליצים להתאים את מגבלות השהות בחללים סגורים בהתאם לאופי הפעילות בהם, כשבין היתר מומלץ לשלקול הטלת מגבלות על דיבור קולני ושירה בחללים סגורים, שכן מספר מחקרים מראים שירה בציבור או תפילה להדבקה המונית. 

צוות מד''א מבצע בדיקות קורונה, ארכיון (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
צוות מד''א מבצע בדיקות קורונה, ארכיון (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בתוך כך, משרד הבריאות הגיש אמש לוועדת החוץ והבטחון דוח שבועי, ממנו עולה כי מה-1 ביולי ועד היום התבקשו כ-978 אלף אנשים להיכנס לבידוד. עוד עולה מהנתונים, כי 164,655 ישראלים נשלחו לבידוד בשבוע האחרון. כאמור, ישראל הינה המדינה היחידה שעושה שימוש בכלי השב"כ, ועל כן יש בה מספר יחסי הגבוה ביותר של אזרחים שנכנסים לבידוד.