שיא שלילי מדאיג במספר הנדבקים: משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי 4,973 ישראלים אובחנו אתמול כחיוביים לנגיף הקורונה, זאת לאחר שנערכו 47,509 בדיקות. מהנתונים עולה עוד כי שני חולים נפטרו מאז חצות, מה שהעלה את מניין קורבנות המגיפה ל-1,141.

עלייה נוספת נרשמה גם במספר החולים שמצבם מוגדר קשה ל-533, בהם 140 המחוברים למכונות הנשמה. מאז פרוץ המגיפה נדבקו 161,273 ישראלים בנגיף, בעוד 120,443 החלימו ממנו. 

קורונה - פעילות פיקוד העורף לקראת כניסתו לתוקף של סגר בחגים. צילום: דובר צה"ל

הנתונים מעידים, כאמור, על המשך מגמת העלייה בתחלואה, ימים ספורים לפני הסגר שעליו החליטה הממשלה. על-פי החלטת הממשלה, הסגר יחל ביום שישי הקרוב (18/9) מהשעה 14:00 ויימשך עד ל-11 באוקטובר, ובכפוף להערכת מצב התחלואה ואישור הממשלה בתום שבועיים מיום תחילת הסגר. מעת כניסתו של הסגר לתוקף, ייכנסו לתוקפן גם ההנחיות הבאות: הגבלת תנועה למרחק של 500 מטרים מהבית (למעט פעילות ספורטיבית, בדומה לסגר שהוחל בחודשים מרץ ואפריל השנה), סגירת מערכת החינוך כולל החינוך לגיל הרך, אך מטפלות תהייינה רשאיות להגיע לבית הילד שבו הן מטפלות.

עוד הוחלט על סגירת מוקדי פעילות ופנאי, קניונים ואתרים מסחריים, אתרים תיירותיים וכדומה. נציין, כי השירותים הציבוריים יפעלו במתכונת מצומצמת, וחלקים מהם יפעלו על-פי הנחיות התו הסגול שהציג משרד הבריאות בעבר. בתי המלון והצימרים ייסגרו, כמו כן גם המספרות ומכוני הקוסמטיקה. קליניקות לטיפולים רפואיים יפעלו, אך לגבי טיפולים פסיכולוגיים יתקיים בירור נוסף. 

דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה על הטלת סגר במהלך חגי תשרי. צילום: עומר מירון, לע״מ