לאחר השבחים שקיבל מיו"ר ימינה נפתלי בנט על הטיפול בקורונה, ראש עיריית כפר קאסם עאדל בדיר התארח היום (שלישי) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM וסיפר על המהלכים בדרך להורדת התחלואה בעיר שבשרון ב-50 אחוזים.

מגל:  אתמול נפתלי בנט כתב בפייסבוק שלו 'ללמוד מפיילוט כפר קאסם. לפני 4-3 שבועות כפר קאסם, עיר אדומה, תפסה אחריות על גורלה והצליחה לצמצם בצורה דרמטית את תחלואת הקורונה'. זה נכון? אתם באמת מצליחים?
"אתה זוכר שלפני שבוע דיברנו ואמרתי לך שהתחלנו בתוכנית מסודרת. אמרתי לכם שתרשמו לפניכם – כפר קאסם תהיה ירוקה ותישאר ירוקה. התחלנו בתוכנית הזאת לפני שלושה שבועות ורואים בשבעת הימים האחרונים את התוצאות".

כספית: מה עשיתם?
"יש לנו מערך מושלם של מחלקת הרווחה, פסיכולוגית וצוותים. הפעלנו את תוכנית הרמזור לכפר קאסם. בנינו צוותים מיוחדים לכפר קאסם - גם חקירות אפידמיולוגיות, גם בעניין הגשת עזרה לאנשים שנמצאים בבידוד, עידוד בדיקות. יש לנו חמישה צוותים שעובדים כל יום. כינסנו חדר מצב חירום, כמעט כל יום יש שתי פגישות ואנחנו עוקבים".

כספית: הצלחת להשתלט על תופעת החתונות ההמוניות?
"לפני חודש אני וכל חברי מועצת העיר הודענו שאנחנו לא משתתפים בחתונות".

מגל: ויש חתונות בעיר עדיין.
"80% מהחתונות נדחו. אלו שנשארו הרוב עושים את זה בשבועיים האחרונים על פי הכללים. תמיד תישאר חתונה פה ושם אבל לא במספרים גדולים של מאות. עדיין יש חלק קטן שהיה קשה להם לדחות. אני מבין את הצורך של אנשים להתחתן ולשמוח, אבל יש מצב חירום והרוב בכפר קאסם משתפים פעולה. נכון שיש לנו צוות נפלא מכל מנהלי המחלקות שעובדים על התוכנית, אבל הקרדיט הגדול הוא לתושבי כפר קאסם ששיתפו פעולה בעניין ההוראות ופנייה של כל המחלקות אליהם. עלינו מ-70 בדיקות ליום ל-400-350".

מגל: אז כמה חולים יש לכם עכשיו?
"עכשיו יש לנו 240 חולים פעילים, עשרה נוספו ביום האחרון. לפני חודש היו לנו 450".

כספית: זאת אומרת שהורדת בעצם לחצי. כמה אנשים מתו בכפר קאסם מהקורונה?

"ארבעה אנשים לצערנו הרב. העניין פה הוא להוציא כמה שיותר אנשים לבדיקות".